Cultura

Arbeca vol continuar acollint el Mercat d’Antiguitats al municipi

Arbeca vol continuar acollint el Mercat d'Antiguitats al municipi

Els veïns i veïnes d’Arbeca (Garrigues) volen continuar acollint el Mercat d’Antiguitats, Andròmines i Productes de Segona Mà, que es celebra els diumenges al municipi des de fa més d’un any. Així ho han expressat a través del procés participatiu, engegat pel consistori, per decidir el futur d’aquesta iniciativa. Hi han votat 708 persones a partir de 16 anys, un 34,69% del cens. D’aquests, 536 s’han mostrat favorables a mantenir el mercat i 156 hi han votat en contra. També hi ha hagut 14 vots en blanc i 2 de nuls. El mercat compta setmanalment amb unes 140 parades que visiten, segons l’empresa gestora, una mitjana de 4.000 persones.

Els veïns han pogut contestar a la pregunta «Vol que el mercat dels diumenges es segueixi celebrant a Arbeca?» amb un «sí» o un «no». D’un cens de 2.041 persones, n’han votat 708, un 34,69%, la majoria dels quals s’han mostrat favorables que el mercat setmanal de productes de segona mà es continuï celebrant a Arbeca, població que l’acull des de fa un any i quatre mesos. En concret, 536 persones hi han votat a favor, 156 ho han fet en contra, 14 en blanc i 2 nuls. Al procés participatiu hi ha pogut participar els veïns a partir de 16 anys i la votació presencial s’ha dut a terme els dies 7 i 9 de febrer a la Sala República del municipi.

L’alcalde d’Arbeca, Sergi Pelegrí, ha explicat que el procés participatiu es va proposar «des de la neutralitat» per solucionar la problemàtica existent entre aquells veïns que veuen el mercat amb bons ulls i aquells que el «sofreixen» per les molèsties que els ocasiona. Les principals queixes dels veïns que viuen prop del mercat són la falta d’aparcament, el soroll i la manca de serveis.

Pelegrí ha explicat que «a la gran massa de població el mercat els és indiferent» i ha afegit que l’impacte socioeconòmic que aquest genera al municipi és «favorable», en part perquè atreu molta gent de poblacions veïnes. «Hi ha visitants que acaben consumint als comerços de la vila i també que després descobreixen altres ofertes que té el poble», ha indicat.

Tot i el procés participatiu, el resultat no és vinculant, ja que no s’ha arribat al 50% del cens que demanava l’oposició. Malgrat això, Pelegrí considera que sí que «ha de ser moralment vinculant», ja que s’ha donat als veïns l’oportunitat de poder opinar, «per bé o per mal», sobre el futur del mercat al municipi.

L’empresa gestora estudia traslladar el mercat

Independentment del resultat, però, els responsables de l’empresa gestora estudien la possibilitat de traslladar el mercat a una altra població, ja que, segons han explicat a l’ACN, es senten «maltractats» per l’actual govern municipal d’Arbeca. També asseguren que tenen ofertes d’altres municipis interessats en acollir el mercat. En aquest sentit, han dit que «no entenen» per què el consistori ha organitzat el procés participatiu i defensen que el mercat té un impacte econòmic «molt important» als comerços del municipi, a més de generar a l’ajuntament uns beneficis nets a l’any de 33.000 euros, una xifra que l’alcalde ha rebaixat al voltant dels 25.000 euros.

TerritoriArbeca · Garrigues
Més notícies de Arbeca →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.