Esports

Arriba a Lleida la Champions del futbol base

Arriba a Lleida la Champions del futbol base

La Copa Atlas Energia, la denominada Champions del futbol base, tornarà a Lleida el pròxim 1 de maig amb la disputa de la fase prèvia d’un macrotorneig que compta amb més de 120 equips –entre els quals Barça, Sevilla, Athletic, València i Saragossa–, més de mil jugadors dividits en dos tornejos en les categories alevina i benjamina, i tres seus, els camps de la Floresta (Tarragona), AEM i Atlètic Segre (Lleida). És la tercera edició en categoria alevina i la quarta en benjamina, i les fases finals es disputaran a la capital del Segrià el 16 de juny. La competició, patrocinada per la firma lleidatana Atlas Energia, compta amb el suport de Paeria i Diputació, i empreses com el Grup Segre.

La fase prèvia alevina de Lleida es disputarà íntegrament al camp de l’AEM i consta de trenta-dos equips. Hi haurà vuit grups de quatre equips cadascun i, mitjançant el sistema d’eliminatòries, els dos finalistes accediran a la fase final. En el torneig aleví ja es va disputar una fase prèvia el 10 de febrer a Tarragona, en què el Reus i el Santes Creus van ser els equips que es van classificar amb el CD La Floresta com un dels clubs organitzadors.

La fase final alevina del 16 de juny tindrà lloc entre els camps de l’AEM (fase de grups) i de l’Atlètic Segre (eliminatòries finals) amb un total de setze equips, entre els quals hi haurà convidats els clubs de més renom abans esmentats, així com els clubs amfitrions classificats d’ofici. Pel que fa al torneig benjamí, que es denomina Copa Atlas Energia des del 2015 però que es va iniciar fa vint-i-vuit anys, la prèvia es disputarà amb trenta-dos equips i la fase final amb setze, en aquest cas les dos íntegrament a les instal·lacions de l’Atlètic Segre. Per a la fase final es classificaran els campions de cada grup i els dos millors segons, al costat dels equips convidats.

“Ens falta el pas de fer-lo internacional”

El conseller delegat d’Atlas Energia, Néstor Gutiérrez, es va mostrar satisfet d’haver consolidat un torneig que està, va dir, “entre els dos o tres primers de Catalunya i al top 10 d’Espanya, però ens falta fer el pas cap a la internacionalització”. De fet, hi ha hagut contactes en edicions anteriors amb Manchester City i Stoke City, però no van fructificar. El president de l’Atlètic Segre, Josep Antoni Subirà, va destacar que el torneig “mou més de 5.000 persones comptant acompanyants dels equips, per la qual cosa és una bona ocasió per visitar la nostra ciutat”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.