Economia

Asaja Lleida denuncia un augment de la pressió al sector agroalimentari

Asaja Lleida denuncia un augment de la pressió al sector agroalimentari

ASAJA Lleida constata un augment de la pressió de les administracions públiques, tant de l’Estat com de la Generalitat, als agricultors i ramaders en els darrers mesos: pel que fa a la inspecció de treball, les inspeccions ramaderes, el nou impost d’emissions de CO2, l’augment del preu dels hidrocarburs i de totes les energies, entre altres. En la reunió mantinguda aquest migdia entre la junta rectora d’ASAJA Lleida i el delegat del Govern de la Generalitat, Bernat Solé, han tractat aquest i altres temes que preocupen el sector.

Durant la trobada, el president d’ASAJA Lleida, Pere Roqué, ha informat el delegat del Govern que els socis de l’entitat agrària han contractat 1.450 persones entre l’abril i l’octubre de 2021 per a la campanya de fruita, “una xifra que demostra la importància del sector en la creació de llocs de treball a la demarcació de Lleida”, ha destacat Roqué.

Així mateix, el president d’ASAJA Lleida ha traslladat a Solé la preocupació dels agricultors per la desconfiança de la Inspecció de Treball envers el sector agrari, tot i les dades favorables del compliment dels convenis laborals de més del 99% els darrers anys. En concret, els agricultors es queixen d’una allau d’inspeccions de treball aquest estiu i que es posa en dubte el compliment de la signatura del registre laboral dels treballadors, “una desconfiança que no està de cap manera justificada, ja que la immensa majoria dels agricultors compleix amb la normativa laboral i les dades ho demostren”, ha explicat Roqué.

A més, en el marc de la reunió, Roqué ha denunciat també que molts pagesos s’estan veient afectats en els darrers mesos per la modificació del règim laboral de la Seguretat Social, amb un augment desorbitat de les quotes, ja que molts han de fer front a cinc anys de recàrrec en passar-los del Règim Especial Agrari (REA) al Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA). 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.