Política

Balaguer demana un crèdit d’1,4 M€ per poder afrontar les inversions del 2017

Imatge d’arxiu del pont Nou de Balaguer, que serà reformat.

L’ajuntament de Balaguer va presentar ahir el nou calendari d’inversió per a aquest exercici 2017 després d’obtenir un crèdit d’1,4 milions per finançar la majoria de les obres previstes a la capital de la Noguera abans de finalitzar l’any. Es tracta principalment de les obres d’urbanització del carrer Botera, al Centre Històric, amb un pressupost de 247.656 euros; la millora del pont Nou, que compta amb un pressupost de 90.707 euros; el canvi de la gespa artificial del camp de futbol, on s’invertiran 150.000 euros, i la renovació de la muralla medieval. En aquest cas, l’alcalde, Jordi Ignasi Vidal, va apuntar que aquestes obres preveuen dos fases d’actuació i una inversió que s’acostarà als 100.000 euros. A més a més, el nou calendari d’inversió també preveu la millora de l’accessibilitat al Museu de la Noguera, que s’adaptarà a persones amb discapacitats perquè sigui més fàcil que puguin optar a fer les visites guiades.

Vidal va assegurar que la majoria d’aquestes obres s’iniciaran al setembre, quan preveu també una modificació pressupostària per refinançar els crèdits que té el consistori en l’actualitat i aconseguir així “abaratir la càrrega financera municipal”, va dir.

D’altra banda, Vidal va assegurar que el consistori ha recorregut al crèdit perquè s’ha aconseguit reduir el deute de l’ens local l’últim any situant-lo en un 62,5 per cent (10,2 milions) dels ingressos corrents, a 31 de desembre del 2016, i “perquè les previsions indiquen que aquest exercici 2017 es tancarà amb un 57 per cent d’endeutament (9 milions d’euros)”, va dir. A més a més, va assegurar que els pressupostos d’aquest any preveuen l’amortització de 2,5 milions de crèdits municipals, va assegurar el primer edil.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis
Política

Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha
Política

Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.