Balaguer donarà la benvinguda al Nadal amb l’encesa de llums i una Fira de Santa Llúcia amb 88 parades
La Paeria de Balaguer ha presentat avui dilluns l’encesa de l’enllumenat de Nadal i les novetats de la Fira de Santa Llúcia, dos actes que marcaran l’inici oficial de les festes a la ciutat. La paera en cap, Lorena González, acompanyada de la regidora de Cultura, el regidor de Fires i la tècnica de l’Àrea de Fires i Festes, ha detallat les noves figures il·luminades, la instal·lació d’arbres de Nadal i el funcionament del mercat de Santa Llúcia, que enguany tornarà a omplir el Centre Històric amb un total de 88 parades.
González ha explicat que respecte a la il·luminació d’aquest any s’ha treballat estretament amb les associacions de comerciants, que han participat en la tria i ubicació de tres figures lluminoses en 3D pensades especialment per al públic infantil. Aquestes s’instal·laran a la plaça del Mercadal, la plaça de la Sardana i al carrer Urgell, a l’altura del camp de futbol. La Paeria també col·locarà diversos arbres de Nadal al carrer Urgell, a la plaça del Pou i als barris del Firal i del Secà, mentre que queda pendent concretar amb l’Associació de Comerciants de Balaguer la ubicació de l’últim arbre. L’alcaldessa ha puntualitzat que encara s’estan ultimant reunions per iniciar el muntatge de l’enllumenat.
Per la seva banda, la regidora de Cultura, Mari Carme Puigpelat, ha avançat que la jornada del 5 de desembre comptarà amb l’arribada de la Polsim, que donarà llum a l’Estel d’Orient i simbolitzarà l’inici del Nadal a la ciutat. L’acte inclourà una cantada de nadales a càrrec de l’alumnat de l’Escola Municipal de Música i una coreografia especial preparada per La Xemenia, espai de dansa i creació. També hi participaran representant de les associacions de comerciants, que rebran la Polsim i faran entrega d’una bústia dels Reis a les entitats comercials. La jornada es clourà amb una xocolatada popular. Amb l’encesa, quedaran il·luminats els principals carrers i els elements nadalencs en 3D.
El regidor de Fires, Borja Vega, i la tècnica de l’àrea, Antonieta Martínez, han presentat els detalls de la Fira de Santa Llúcia, que assolirà un any més el màxim de parades permeses pel recorregut, 88 en total. El mercat ocuparà el carrer d’Avall, el carrer Escala, un tram del carrer Pintor Borràs, la plaça del Pou, el carrer Major i els porxos que els connecten. Vega ha destacat que Santa Llúcia és “la porta al Nadal; és comerç local, artesania, gastronomia i aquell ambient especial que omple els nostres carrers”.
La fira oferirà activitats durant tot el matí, amb tallers infantils, manualitats i un vermut amb música en directe al migdia. El Gremi de Forners de Lleida hi presentarà un nou pa de massa mare, mentre que l’Associació de Dones Rurals recuperarà la tradicional mostra gastronòmica de Sants, amb l’allioli de codony i la sopa tradicional.
Tot i coincidir amb el pont de desembre, la Paeria confia que l’afluència serà elevada. “És cert que la gent en pont es mouen, però també és cert que ve molta gent dels pobles del voltant, que busquen especialment una fira de Nadal on poden anar amb els infants per gaudir d’aquestes activitats”, ha expressat la tècnica, Antonieta Martínez.







