Cultura

Balaguer ret homenatge a Josep Carner-Ribalta en el 125è aniversari del seu naixement

Balaguer ret homenatge a Josep Carner-Ribalta en el 125è aniversari del seu naixement

El paer de Cultura, Arnau Torrente; Carme Alòs, directora del Museu de la Noguera; i Núria Arbòs, directora de la Biblioteca Margarida de Montferrat, han presentat els actes previstos per a retre homenatge a Josep Carner-Ribalta amb motiu del 125è aniversari del seu naixement a la ciutat de Balaguer.

La primera de les accions de reconeixement serà la instal·lació de vuit escultures de bronze de petit format, realitzades per Sara Pons Arnal, en diferents indrets de la part baixa del centre històric. Aquestes vuit escultures representaran les fades Albaflor, Dolldargent, Ditsdeseda, Rosavera, Cordemel, Glopdenit, Volvador i Cantapur, creades per Carner-Ribalta pel llibre ‘Les Fades de Montmur’, i es pretén que a través d’aquest element artístic retre homenatge a l’escriptor balaguerí.

Les escultures es presentaran el dia 16 de juny en el marc de la Nit de Llegendes.

D’altra banda, es farà una reedició del llibre ‘Les Fades de Montmur’ de 1973, una obra ja descatalogada, que inclourà fotografies de les escultures de les vuit fades. Aquesta obra es presentarà a l’edició d’enguany de l’Encontats, el Mercat del Conte i el Llibre Il·lustrat, que se celebrarà del 20 al 24 de setembre.

Juntament amb aquesta reedició, durant l’Encontats també es presentarà un llibre il·lustrat que explicarà els diferents personatges creats per Carner-Ribalta, els quals ja formen part de l’imaginari de la ciutat amb les Patgesses Albaflor, Dolldargent i Ditsdeseda; la llaminera major, Cordemel; i la gegantona Glopdenit. L’obra tindrà un format de desplegable, igual que l’obra il·lustrada per Aida Bestard, la qual recull tot l’imaginari de Reixos, i que amplia aquest relat que s’ha començat a crear des de la Paeria.

D’altra banda, també hi haurà l’estrena d’un espectacle infantil itinerant per explicar els vuit personatges, que també es presentarà al setembre durant l’Encontats.

L’Àrea de Cultura ha impulsat totes aquestes accions per tal de retre homenatge a l’escriptor des de la seva ciutat natal, i deixar-hi l’empremta de la seva obra a través de diverses disciplines artístiques, com són la literatura, les arts visuals i les arts escèniques.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla
Contingut patrocinat

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia
Cultura

El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia

Laura Quintana · 6 oct. 2026
El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger
Cultura

El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger

Vanesa Ortega · 5 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.