Esports

Bartés, ‘perla’ del Llista, fitxa per un club austríac

Bartés, 'perla' del Llista, fitxa per un club austríac

Jaume Bartés, una de les perles del planter del Lleida Llista, jugarà la pròxima temporada amb l’SHC Wolfurt d’Àustria, un equip que, a banda de disputar la Lliga austríaca, també està classificat per a la Copa CERS i juga a la Segona divisió suïssa. «Se m’ha obert aquesta oportunitat, l’he valorat i m’ha semblat interessant, tant pel que fa a la meua formació esportiva com en la personal», explica aquest jugador lleidatà de 20 anys.

Bartés, que va començar a patinar amb tan sols 3 anys i a jugar a hoquei sobre patins als 5, va militar al Mollerussa fins a la categoria alevina i, des d’aleshores, ha estat al planter del Lleida Llista.

Aquesta passada temporada va jugar a l’equip júnior i el sub-23 del club lleidatà i també era un dels del planter que tenien fitxa del primer equip.

«Crec que als 20 anys o exploto o em quedaré estancat. I dins de les possibilitats que tenia allà puc jugar molts més minuts, cosa que al Llista no crec que els pogués tenir», afegeix aquest lleidatà, que ha estudiat Educació Infantil i que, de moment, estarà una temporada al club austríac. «De moment serà un any, a veure com m’adapto i com em va tot», afegeix el jove jugador.

També tenia la possibilitat de jugar en un club de França i en un altre d’Itàlia, però s’ha decantat pel Wolfurt «per l’ambient de club que he vist i per les opcions de jugar a l’equip». Ha valorat com un fet positiu l’opció de jugar en competició europea. «La lliga austríaca dura només dos mesos, però a partir del setembre l’equip ja competeix a la Lliga de Suïssa, també disputa la Copa de Suïssa i la CERS. També tindré l’oportunitat de ser entrenador d’equips de base», afegeix. «El primer que faré serà un curs intensiu d’alemany. La possibilitat de millorar en idiomes és un altre dels aspectes que m’han resultat atractiun», comenta.

El 15 d’agost sortirà doncs cap a la localitat austríaca per tal d’iniciar la seua nova etapa esportiva. Altres jugadors de l’ICG Software com Lluís Rodero i Andreu Tomàs també van optar en el seu dia per competir a Europa.

fitxa del primer equip

Va jugar al planter del Mollerussa i Llista i aquesta temporada tenia fitxa amb l’equip de l’OK Lliga

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.