Societat

Bellpuig aprova la licitació del contracte del porta a porta per 4,2 MEUR

Bellpuig aprova la licitació del contracte del porta a porta per 4,2 MEUR

L’Ajuntament de Bellpuig té a punt tots els tràmits per poder implementar el sistema de recollida de residus porta a porta a partir del febrer del 2026. El ple extraordinari d’aquest dilluns 29 de setembre va donar llum verda la licitació del contracte del servei, de 4.238.445,87 euros (IVA inclòs) per vuit anys. El punt va comptar amb el suport de l’equip de govern, d’Esquerra, i els vots en contra de tota l’oposició (Junts, Il·lusiona’t i PP).

L’alcalde de Bellpuig, Jordi Estiarte, ha lamentat en roda de premsa que “hi hagi grups que votin en contra del porta a porta, que és el sistema que dona millors resultats de recollida selectiva”. Estiarte ha corroborat que, tal com apunten des de l’oposició, les taxes de recollida s’incrementaran, però que ja es va fer un primer augment del tribut fa dos anys per evitar un increment més brusc. El primer edil també ha recordat que actualment el consistori ha d’abonar més de 300.000 euros anuals al Consell Comarcal de l’Urgell i l’Agència de Residus de Catalunya per la quota de dipòsit de residus a l’abocador.

Està previst tancar l’adjudicació del contracte del porta a porta al mes d’octubre per poder iniciar-se al febrer de l’any vinent. Cal recordar que l’Ajuntament de Bellpuig ja va licitar la campanya d’implementació per 75.000 euros a Ecostudi, que arrencarà passades les festes de Nadal, així com la compra dels cubells a través del contracte marc de l’Associació de Municipis Catalans per la recollida selectiva Porta a Porta. La inversió referent a la recollida de la resta orgànica compta amb finançament dels fons Next Generation amb un ajut de 226.000 euros que es destinaran a un vehicle elèctric, així com a la resta d’elements.

En la mateixa sessió també es va aprovar la contractació de la tecnologia que requereix el nou sistema de recollida per 143.919,58 euros. Es tracta d’un paquet que inclou els xips dels cubells, els lectors canellera per als operaris, els tancaments de contenidors i accessos de les dues àrees d’emergència previstes a Bellpuig i Seana i el programari de les diferents aplicacions, així com els 6.000 clauers d’usuaris. A diferència del contracte del servei, en aquest punt el regidor del PP, Manel Parra, es va abstenir, mentre que la resta de l’oposició va votar-hi en contra.

Estiarte ha deixat clar que el porta a porta “el portàvem al programa electoral” i que alguns grups municipals “volien un compromís de no fer-ne política i l’endemà ja hi havia publicacions al respecte a les xarxes socials”. L’alcalde també apuntat de la necessitat de desplegar-lo, ja que Bellpuig és l’únic municipi de l’Urgell que actualment recull les escombraries amb illes de contenidors, ja que no forma part del consorci Urgell Net. “S’ha detectat que veïns d’altres pobles venen aquí a llençar la brossa” incrementant el pes del rebuig, ha afegit.

 

Llum verda al crèdit per construir el nou dipòsit d’aigua potable i la deixalleria

Durant la sessió també es va aprovar la contractació d’un crèdit bancari de 851.000 euros per la construcció del dipòsit d’aigua potable de 2.000 m3 (660.000) i el centre de transferència de la deixalleria (191.000). La regidora de Contractació, Imma Oliva, ha explicat que de les tres entitats, l’única que va presentar oferta dins del termini fou BBVA, amb un tipus fix de 2,61% i una amortització a deu anys.

Oliva ha assegurat que “no ens fa por afrontar-lo, perquè estem en el 7,5% d’endeutament” i que ja hi ha hagut una contenció del deute durant els dos primers anys del mandat. Tanmateix, el grup de Junts-CM es va abstenir, igual que Il·lusiona’t i PP, considerant que es podrien haver aconseguit millors condicions.

En relació amb el dipòsit d’aigua potable, Jordi Estiarte ha definit l’obra, d’1,2 MEUR i amb dues subvencions de l’Agència Catalana de l’Aigua i la Diputació de Lleida, com a “molt necessària, encara que no es vegi ni sigui molt populista”. En aquest sentit, el municipi pateix problemes amb la qualitat de l’aigua, ja que tan sols disposa de dos dipòsits que sumen 720 m3 en total i que només garanteixen l’abastiment d’aigua per mig dia. El ple també va votar favorablement per unanimitat a l’aprovació del projecte executiu d’aquesta actuació perquè pugui sortir a licitació.

TerritoriBellpuig · Urgell
Més notícies de Bellpuig →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.