Cultura

Bellpuig lliura el Premi Estel a Carla Simón

Bellpuig lliura el Premi Estel a Carla Simón

Dins dels actes programats per la Festa Major de Bellpuig, ha tingut lloc el lliurament del Premi Estel, un premi amb una llarga trajectòria ja que s’atorga des de l’any 1991 i que és impulsat i ratificat pel consistori municipal però que voten anualment les entitats socials, culturals, esportives i polítiques de la vila per destacar un comportament, tasca o acció concreta i rellevant en la defensa de la identitat catalana.

Aquestes entitats, enguany, varen escollir Carla Simón com a mereixedora d’aquest guardó, com a directora catalana que aquest any ha rebut el reconeixement més important en la història del cinema català guanyant l’Ós d’Or pel film «Alcarràs» de la Berlinale. El film està rodat en llengua catalana i a més, està ambientada al poble d’Alcarràs i parla dels vincles de les persones amb la terra que treballen. A banda, també és un aparador de cultura catalana, ja que moltes de les escenes de la pel·lícula inclouen elements tradicionals i populars com ara diables i correfocs i gastronomia típica.

Carla Simón no ha pogut assistir a recollir el guardó però ha enviat una gravació pel municipi de Bellpuig agraint haver estat premiada. La Xènia Roset ha recollit el premi en nom seu i li farà arribar.

L’alcalde, Jordi Estiarte, en el seu parlament ha explicat el vincle de Bellpuig amb la pel·lícula, amb la participació de la jove de la vila Ainet Jounou, ja que a Bellpuig es va fer un dels càstings per buscar actors i perquè molts Bellpugencs s’hi senten identificats perquè parla de la pagesia. A més, ha posat en valor el fet que estigui rodada en català occidental “ja que el futur de la nostra llengua , el futur de la llengua catalana som nosaltres o més aviat l’ús social que en fem nosaltres”.

Per la seva part, aquest any l’encarregat de redactar el Manifest de l’11 de setembre ha estat Jordi Cuixart, que tampoc ha pogut assistir a l’acte perquè és fora del país i que també ha enviat un tall de veu en agraïment a tota la població.

El Manifest que ha escrit l’ha llegit el Sr. Juli Lago, president d’Òmium Segarra-Urgell.

TerritoriBellpuig · Urgell
Més notícies de Bellpuig →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.