Cultura

Bellpuig lliura la beca Josep Maria Bernat ex aequo a Mariona Lluna i Neus Camps

Bellpuig lliura la beca Josep Maria Bernat ex aequo a Mariona Lluna i Neus Camps

Aquest diumenge a la tarda ha tingut lloc al Teatre Armengol, en el marc d’un concert amb la Bellpuig Cobla, el lliurament de la Beca Josep M. Bernat per a joves instrumentistes de cobla que s’havia de lliurar al mes de gener durant el Concert de Reis i que en el seu moment es va haver d’ajornar per motius de covid-19.

Aquest any la Beca s’ha repartit ex aequo, entre Neus Camps (1.250€) al contrabaix i Mariona Lluna (1.250€) al flabiol i tamborí. Ambdues joves han interpretat una peça obligada cadascuna i tot seguit una peça conjunta amb la Bellpuig Cobla.

Neus Camps, de Berga, va començar els seus estudis musicals a l’Escola Municipal de Música de. Posteriorment va accedir al Conservatori dels Pirineus, on va obtenir el Grau Professional en l’especialitat de contrabaix. L’any 2019 va cursar el grau Superior de contrabaix a l’Escola Superior de Música de Catalunya, i des de l’any 2021 que estudia al Conservatori Superior de Música del Liceu, com a alumna de Joaquín Arrabal i Jorge Martínez Campos.

És membre des de 2021 de la Cobla Berga Jove i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, i ha estat seleccionada per a participar durant l’any 2022 a l’acadèmia de la Mahler Chamber Orchestra. Ha estat membre també de la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya de 2017 a 2021.

Per la seva part, Mariona Lluna, va estudiar des dels 4 anys i fins el 2020 a l’escola de música Conrad Saló de La Bisbal d’Empordà on va començar classes de flabiol per la tradició de La Bisbal amb la música de cobla. De seguida va entrar a la cobla de l’Escola (la Cobla Conrad Saló), mentre anava perfeccionant els seus estudis amb diferents professors. Actualment estudia a l’ESMUC amb Marcel Sabaté i des del 2021 que toca a la Cobla Rossinyolets.

L’acte d’aquest any ha estat marcat per la tristesa pel recentment traspàs del compositor i director Jesús Ventura.

Jesús Ventura ha estat vinculat amb la Beca Josep M. Bernat des dels seus inicis, com impulsor i formant part del jurat i a més, és molt estimat a Bellpuig per haver dirigit la Cobla Juvenil de Bellpuig i la Tres Turons.

De fet, ha estat present durant el concert tant durant els parlaments com també musicalment ja que avui Concepció Ramió, directora de la Bellpuig Cobla, ha estrenat l’obra Indicis i li ha dedicat a ell.

També a la segona part del concert, la Bellpuig Cobla ha interpretat en homenatge a Jesús Ventura, la seva obra violetes

TerritoriBellpuig · Urgell
Més notícies de Bellpuig →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.