Economia

Bones perspectives al farratge gràcies a la Xina i les baixes existències

Bones perspectives al farratge gràcies a la Xina i les baixes existències

El sector dels farratges està a punt d’iniciar la campanya i les perspectives són bones, segons va afirmar ahir el responsable d’aquest tipus de cultius a Unió de Pagesos, Jordi Piró. Assegura que hi ha bones perspectives comercials i d’exportació, així com de producció.

Tot i que caldrà esperar per conèixer les dades exactes de superfície dedicada a aquest cultiu, que se sabran amb les declaracions de la Política Agrària Comuna (PAC) i la Declaració Única Agrària (DUN), Unió de Pagesos afirma que s’ha apreciat un increment en la compra de llavors, cosa que ineludiblement ha de portar acompanyat també major superfície dedicada a la producció.

Pel que fa a les exportacions, el sector confia en la demanda del mercat de la Xina, país al qual es van enviar la passada campanya les primeres comandes. Es tracta d’un país molt exigent en qualitats i presentacions del producte i que, en gran manera, va permetre que el sector tanqués amb resultats positius l’any passat. Per a aquesta nova campanya, segons va explicar Piró, és previst que quatre empreses de Lleida exportin de forma directa a la Xina.

Un altre dels compradors importants del farratge lleidatà sol ser també el mercat francès. Piró va explicar que el volum de compres va lligat amb la climatologia que té la zona. Com més pluges en terreny gal, menys compres de farratges, va afirmar.

El responsable del sector farratger d’Unió de Pagesos va indicar que entre els factors positius d’aquest inici de campanya es troba que pràcticament no hi ha oferta de producte. «Als magatzems pots trobar farratge guardat, però és el just per enllaçar campanyes i perquè les empreses puguin cobrir les necessitats dels seus clients habituals o fins i tot produccions que ja estan compromeses», va afirmar Piró.

Inici de la campanya

El primer tall de l’alfals està previst que pugui tenir lloc entre el dia 15 i 20 d’aquest mes. «Es podria esperar una mica més per iniciar el procés, però la demanda ens reclama producte», va assegurar.

L’any passat el sector es va veure perjudicat per una primavera molt plujosa. Va afectar els tres primers talls del farratge i va limitar així l’oferta de producte de primera qualitat.

Entre els problemes previsibles per a aquest any, hi ha les dificultats econòmiques que travessen en aquests moments els productors de llet, un dels principals clients del sector farratger.

Fi de campanya segons up

«Als magatzems hi ha producte per enllaçar campanyes i servir els clients habituals»

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.