Ona Carbonell va aconseguir la segona medalla en els Mundials de natació de Kazan al guanyar aquest dimecres el bronze en la prova de solo lliure de sincronitzada després de la plata aconseguida dissabte en el solo tècnic. La nadadora barcelonina va demostrar que continua sent una de les tres millors solistes del món i encara que no va poder repetir la plata, va mantenir la seua posició davant de les representants d’Ucraïna i el Japó, que en les proves de duo i per equips són superiors en la cita mundialista.
El repte per a Carbonell no era senzill. Després de la preliminar, la xinesa Huang Xuechen, que no va nadar el solo tècnic de dissabte, va posar el subcampionat mundial molt complicat, amb 7 dècimes d’avantatge sobre la barcelonina. Tanmateix, respecte a fa dos anys, on l’asiàtica va batre també la barcelonina, Ona va retallar la distància. A Barcelona va ser més d’un punt i a Kazan la va deixar en 8 dècimes. El mateix que amb l’or, en aquesta ocasió per a la russa Natàlia Ixenko i no Svetlana Romaixina, que el 2013 es va situar tres punts per sobre de Carbonell. Però la que més va créixer en puntuació va ser la de Barcelona, que va apostar fort per la rutina al so dels acords del violí del tema He Nevuh Said a Mumbalin i va firmar un brillant exercici. Última a saltar a la piscina, ja sabia que Huang ho havia posat difícil amb 95,7000 punts, i els seus 94,9000, superiors als 94,4000 del preliminar, només li van arribar per assaborir un bronze molt dolç.
En aquesta ocasió, i al contrari que dilluns, la xinesa va superar en la coreografia en l’aspecte d’impressió artística la barcelonina, factor clau per repetir el subcampionat mundial. Davant de totes dos, inabastable, Ixenko, amb 97,2333. A més, Carbonell va mantenir la distància amb les rivals en aquesta modalitat i va avantatjar en gairebé 1,8 punts la ucraïnesa Anna Voloixina i en 2,5 la cinquena classificada, la japonesa Yukiko Inui.
Sense previsió de més medalles
En les tres finals que li resten a la competició de natació sincronitzada als Mundials de Kazan -duo lliure, equip lliure i combinada-, no està previst que els representants espanyols guanyin cap medalla més després de les dos d’Ona Carbonell, un saldo que empal·lideix davant les fèrtils collites del passat, amb les sis a Melbourne 2007, set a Roma 2009, sis a Xangai 2011 i set a Barcelona 2013.