Economia

Camarasa aprova el pressupost pel 2023 per unanimitat

Camarasa aprova una pausa temporal de les llicències per a pisos turístics

L’Ajuntament de Camarasa va aprovar per unanimitat en el darrer ple celebrat el dijous, els pressupostos pel proper exercici del 2023. Pel pròxim any i en un context inflacionista, el consistori ha remarcat que els comptes veuran un significatiu increment de les despeses del manteniment i serveis, a més de les partides dedicades a costejar la factura energètica.

Un escenari que, segons l’alcaldessa Elisabet Lizaso Cantón, suposa “un repte per continuar amb el dia a dia del poble, però els comptes s’han elaborat amb la voluntat inamovible d’estar al servei de la gent”. Així, Lizaso ha etzibat que tot i aquest context econòmic desfavorable per a tots els municipis, Camarasa manté importants obres com la remodelació de la plaça 1 d’octubre o la millora de carrers i accessos al municipi.

En aquest sentit, el pressupost contempla una de les accions més rellevants, amb un cost de 247.000€ –amb una part subvencionada per l’ACA- pel canvi de la canonada d’aigua que cobreix el tram que va des de la carretera de la central hidroelèctrica fins al dipòsit municipal. D’altra banda, l’ajuntament va decidir donar-se de baixa de la Federació de Municipis per incorporar-se a l’Associació de Micropobles. Sobre això, l’alcaldessa ha afirmat que malgrat “la bona experiència que traiem d’aquests anys a la Federació, considerem que Micropobles s’ajusta més als interessos que municipis com el nostre tenen per superar els reptes que tenim, com el despoblament«.

TerritoriCamarasa · Noguera
Més notícies de Camarasa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Unió de Pagesos clou la campanya ‘Disfruita-la’ a Montgai amb 150 infants
Economia

Unió de Pagesos clou la campanya ‘Disfruita-la’ a Montgai amb 150 infants

Laura Quintana · 2 oct. 2026
El projecte del camí de la planta de biogàs de la Sentiu s’endarrereix
Economia

El projecte del camí de la planta de biogàs de la Sentiu s’endarrereix

Laura Quintana · 14 set. 2026
L'Ajuntament de la Sentiu de Sió haurà de tramitar una consulta sobre el projecte de la macroplanta de biogàs
Economia

L’Ajuntament de la Sentiu de Sió haurà de tramitar una consulta sobre el projecte de la macroplanta de biogàs

Paula Martínez · 25 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.