Societat

Campanya a Tàrrega per fomentar una mobilitat més sostenible a les portes dels centres educatius

Campanya a Tàrrega per fomentar una mobilitat més sostenible a les portes dels centres educatius

L’Ajuntament de Tàrrega, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, inicia una campanya a favor d’una mobilitat més sostenible a les zones dels centres educatius de la ciutat. L’acció vol sensibilitzar la ciutadania per fer els desplaçaments a les escoles a peu o en bicicleta reduint l’ús del vehicle privat. En aquest sentit, la Policia Local ha detectat que els acompanyaments amb automòbil a les entrades i sortides de les escoles generen molts problemes de circulació viària, amb estacionaments en llocs no permesos o en doble fila i aturades al mig de la calçada. Tot plegat es tradueix en embussos, malestar i soroll, circumstància a la qual es vol posar fi.

El regidor d’Educació, Xavier Rossell-Aparicio, explica que “promovent els desplaçaments sostenibles es contribueix a millorar la qualitat de l’aire i recuperar l’espai públic”. D’altra banda, “si el desplaçament amb cotxe és del tot necessari, es pot optar per aparcar-lo correctament als voltants de l’escola i fer els darrers metres a peu acompanyant els infants amb tranquil·litat i sense presses”, apunta el regidor. Val a dir que la comunitat educativa ha transmès al consistori algunes propostes i inquietuds a l’entorn d’aquest tema. “Per tant, cal posar en marxa algun tipus d’acció com és el cas de l’esmentada campanya”, afegeix Rossell-Aparicio.

En aquest sentit, a partir d’aquest dilluns, 10 d’octubre, agents de la Policia Local advertiran els conductors sobre les infraccions comeses a les zones escolars, en especial pel que fa a vehicles mal estacionats o aturats en doble fila. Transcorreguda una setmana, a partir del dimarts 18 d’octubre, les infraccions detectades seran objecte de la corresponent sanció.

Per implicar directament les escoles en aquesta campanya, la Regidoria d’Educació, el Pla Educatiu d’Entorn i la Policia Local de Tàrrega ha tramès aquesta setmana un comunicat i un cartell a la comunitat educativa de tots els centres informant sobre aquestes mesures. Així mateix, es proposa de parlar a classe i amb les famílies sobre educació viària i circulació segura. Es vol així conscienciar tothom sobre aquesta problemàtica i a la vegada trobar solucions per aconseguir una mobilitat més sostenible i respectuosa.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.