Economia

Canons de neu a màxima potència

Canons de neu a màxima potència

Les temperatures han caigut més 14 graus en les últimes trenta hores a les pistes d’esquí de Lleida, amb la qual cosa s’han arribat a registrar 12 graus negatius a Boí Taüll, menys 7 a les estacions del Sobirà i 5 sota zero a la del Solsonès, una situació ideal per fabricar neu.

La primera nevada ha deixat entre 5 i 45 centímetres de neu nova, encara que el vent, que va arribar als 70 quilòmetres per hora, ha obligat a intensificar els treballs per deixar els complexos en condicions.

L’intens fred ha permès que totes les estacions posin a funcionar dia i nit tots els canons de neu artificial. L’objectiu és poder obrir el pròxim cap de setmana. Així ho esperen Baqueira Beret i Boí Taüll, encara que totes dos estan pendents de com es desenvolupen la setmana i les pròximes nevades.

Les pistes araneses són les que més neu emmagatzemen, amb fins a 45 centímetres en la cota 2.000. Per la seua part, Boí ja en té 15. Al Pallars Sobirà, Port Ainé i Espot han aconseguit una primera capa de neu nova, encara que la innivació artificial està fent tot el treball per aconseguir obrir a partir del dia 4 de desembre, pont de la Constitució. Tavascan va començar ahir el condicionament de pistes després dels efectes del vendaval de dissabte, mentre que el Port del Comte espera un nou temporal, de la mateixa manera que les pistes de nòrdic de l’Alt Urgell i la Cerdanya.

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

Agroalimentària

Dos emprenedors de la Noguera creen una plataforma per connectar pagesos amb serveis agrícoles

Laura Quintana · 6 nov. 2026
El Patronat de Turisme destina 6,28 milions a impulsar el turisme lleidatà
Turisme

El Patronat de Turisme destina 6,28 milions a impulsar el turisme lleidatà

Laura Quintana · 5 nov. 2026
Agroalimentària

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Laura Quintana · 4 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.