Castelldans floreix amb l’arribada de la primavera gràcies a la iniciativa «Castelldans entre Ametllers Florits«, que convida a descobrir l’espectacle dels camps d’ametllers en flor.
Enguany, l’Ajuntament ha ampliat la durada de l’esdeveniment, que tindrà lloc de l’1 al 23 de març, oferint més opcions als visitants per gaudir d’aquest paisatge encantador.
A diferència d’altres edicions, que es concentraven en una única jornada, enguany es podrà gaudir de caminades lliures durant tres setmanes, amb rutes senyalitzades per facilitar el recorregut. Per als qui vulguin aprofundir en el coneixement de la zona, s’han programat visites guiades amb reserva prèvia, disponibles per a grups d’almenys 10 persones.
El punt àlgid de la proposta serà la caminada popular del diumenge 16 de març, amb sortida des de la plaça Catalunya. S’han previst dos recorreguts: un de llarg, que començarà a les 9 h, i un de més curt, a les 10 h. Els Grallers del Drac de Puigverd de Lleida amenitzaran la marxa, i a mig camí s’oferirà un refrigeri entre els ametllers. La jornada finalitzarà amb el retorn al poble a les 12.30 h.
Inauguració de l’àrea d’autocaravanes
Coincidint amb l’activitat, Castelldans estrenarà una nova àrea d’autocaravanes a la zona esportiva municipal, amb capacitat per a una vintena de vehicles i estades de fins a 72 hores. La normativa d’ús es va aprovar al desembre i va entrar en vigor el 21 de febrer.

La inauguració oficial serà el dissabte 15 de març, amb una visita guiada pel municipi i un vermut i dinar popular a la Sala Josep Farré. A més, el 24 de maig, Castelldans acollirà una assemblea de caravanistes de l’Associació AcaVANça, reforçant el seu compromís amb el turisme rural i la mobilitat sostenible.