Societat

Catalunya aprova la gratuïtat del P2 públic

Catalunya aprova la gratuïtat del P2 públic

El Govern va aprovar aquest dimarts l’escolarització gratuïta per a les famílies de P2 en les escoles bressol públiques, i al mateix temps ha acordat garantir el finançament en els propers exercicis. Segons l’executiu, la seva gratuïtat facilitarà l’accés de les famílies a aquest nivell educatiu, aportant beneficis de caràcter pedagògic i social. D’aquesta forma, a partir del proper curs escolar 2022-2023 ja s’aplicarà l’exempció de la quota en les llars d’infants de titularitat de la Generalitat. El mateix passarà amb els abonaments de les famílies de les escoles bressol i llars d’infants de titularitat municipal – mitjançant el finançament per part de la Generalitat – que suposa un mòdul fix de 1.600 euros per plaça ocupada i any.

D’altra banda, l’acord garanteix la convocatòria pública per a la concessió de subvencions a les llars d’infants de titularitat privada perquè s‘apliquin a les famílies els descomptes corresponents i proporcionals per P2. Està fixat en un import de 800 euros per cada alumne i curs, i 800 euros addicionals per a l’alumnat vulnerable.

Finalment, s’assegura el finançament per als cursos escolars 2022-2023, 2023-2024, 2024-2025 i 2025-2026 i – d’acord amb les disponibilitats pressupostàries – preveu incorporar el finançament del primer i segon curs del primer cicle d’educació infantil.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.