Economia

Catalunya és el quart territori de l’Estat amb el PIB per càpita més alt

Catalunya és el quart territori de l'Estat amb el PIB per càpita més alt

El PIB per càpita de Catalunya ha caigut per primer cop el 2020 per sota de la mitjana europea. Segons dades de l’Eurostat, el PIB per càpita de Catalunya va ser del 99% de la mitjana de la Unió Europea, mentre la xifra se situava en el 107% el 2019. Amb aquest descens, el PIB per càpita de Catalunya és el quart més elevat de l’Estat. La primera posició l’ocupa la Comunitat de Madrid, seguida del País Basc i Navarra. Les dades de l’Eurostat apunten que el PIB per càpita de Catalunya va ser de 27.800 euros el 2020, mentre el de la Comunitat de Madrid va ser de 34.100 euros, el del País Basc de 32.400 euros i el de Navarra de 31.200 euros.

Igual que Catalunya, tant la Comunitat de Madrid com el País Basc i Navarra han patit un retrocés en PIB per càpita el 2020 respecte al 2019. La Comunitat de Madrid és on més va caure amb 4.600 euros menys el 2020 respecte al 2019, mentre el descens al País Basc és de 4.100 euros, a Catalunya de 3.400 i a Navarra de 3.200.

En el cas de Catalunya, el 2006 va assolir el punt més alt amb el PIB per càpita català en el 124% de mitjana europea. Havia escalat des del 2000, primer any en què hi ha registres, del 119% de la mitjana europea. A partir del 2006 va anar descendint fins a situar-se el 2012 i 2013 en el 107%, després va augmentar progressivament fins a trobar-se en el 110% el 2016 i 2017. A partir d’aleshores ha anat caient any rere any fins a situar-se el 2020 en el 99%, per sota de la mitjana europea.

A nivell de la Unió Europea, el territori de Southern (Irlanda) és el que té major PIB per càpita amb un 274% respecte a la mitjana europea. El segueixen Luxemburg, Eastern and Midland (Irlanda) i la Regió de Brussel·les. Per contra, el departament d’ultramar francès de Mayotte és el que té un menor PIB per càpita, només un 30% respecte a la mitjana europea, seguit de Severozapaden i Severen Tsentralen, ambdós a Bulgària.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.