Cultura

⏯️ Centenars de persones s’apleguen als camps d’ametllers d’Arbeca, que presenten una floració a mitges

⏯️ Centenars de persones s'apleguen als camps d'ametllers d'Arbeca, que presenten una floració a mitges

Centenars de persones han visitat aquest diumenge els camps d’ametllers d’Arbeca (Les Garrigues) en el marc del programa d’activitats que acollirà aquest municipi i el de Castelldans durant aquest mes per gaudir del paisatge de la floració. La climatologia d’enguany ha fet que la majoria d’arbres de la zona presentin una floració endarrerida per a l’època de l’any. «Això no impedeix que es pugui gaudir de les activitats» com la caminada, el ioga o el vermut amb productes de proximitat que s’han celebrat durant la jornada, mentre s’espera que a partir de la «setmana vinent» es completi la floració, segons ha dit Jaume Setó, president del Consell Comarcal de les Garrigues.

Arbeca ha obert la jornada d’activitats amb una caminada cultural d’uns 10,6 km que ha aplegat més d’un centenar de persones. La marxa s’ha iniciat des de la instal·lació de pàdel del municipi, ha passat pel Molí de l’Ambó i la Codolla del Queralt i ha finalitzat als terrenys habilitats per donar a conèixer els arbres en flor de la zona. En aquest sentit, la majoria dels ametllers d’aquesta zona encara no estan completament florits, però alguns exemplars sí que llueixen el color blanc i rosa característic de la seva flor arreu de les branques.

En aquest punt, els visitants han gaudit d’una sessió de ioga i posteriorment d’un vermut musical amb una temperatura agradable, mentre degustaven els aliments i begudes d’una desena de productors locals, que han instal·lat les seves parades entre els ametllers. D’aquesta manera, es vol demostrar «el potencial turístic» que té la comarca, ha afirmat Setó.

De fet, entitats, bars i botigues col·laboren en la jornada d’aquest diumenge i més endavant es faran visites guiades pels camps així com un altre vermut amb l’actuació d’un grup de diables a la Cooperativa Arbequina, un dels principals promotors de les activitats. El seu president, Jaume Gotsens, diu que vol oferir-se als visitants «distracció», a banda de la proporcionada per la mateixa naturalesa. Per la seva part, la productora Montse Fernández diu que les activitats criden l’atenció de «molta gent de fora» i això els ajuda a donar a conèixer el seu producte. «A Arbeca fem el millor oli del món», ha dit amb un somriure.

Els camps d’ametllers florits han aplegat durant la jornada centenars de persones procedents de diferents punts de Catalunya. L’Elisabet i Montserrat Jubany i la Margarida Sanromà són un grup de veïnes de Barcelona que fa cinc anys que visiten diferents zones de Catalunya i fins i tot les Illes Balears per gaudir de la floració. Les tres barcelonines han dedicat aquest cap de setmana a conèixer la Fortalesa dels Vilars i els camps d’ametllers d’Arbeca.»Aquest any ens hem quedat una mica decebudes, ja que no està tan florit», han lamentat, malgrat que reconeixen que el temps «està com està» i «no s’hi pot fer res».

Castelldans és un altre dels municipis de les Garrigues que celebra diferents activitats coincidint amb l’època de floració dels ametllers. Per al 12 de març està previst un vermut entre els seus arbres en flor.

Els restaurants de la comarca ofereixen plats inspirats en la floració dels ametllers

L’experiència de la floració a les Garrigues va més enllà de la visita als camps florits i arriba també a l’àmbit gastronòmic. Diferents restaurants de la comarca ofereixen menús especials inspirats en aquesta època de l’any. D’aquesta manera, els comensals poden tastar plats que contenen ingredients com pètals de flor d’ametller, crema d’ametlles, o oli d’ametlla. Els establiments que ofereixen aquestes receptes es poden trobar a les Borges Blanques, l’Albi, Cervià de les Garrigues o el mateix municipi d’Arbeca.

TerritoriArbeca · Garrigues
Més notícies de Arbeca →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.