Cultura

Cervera clou ‘Mènsula’, el diàleg amb el patrimoni, amb més d’un miler de visitants

Cervera clou ‘Mènsula’, el diàleg amb el patrimoni, amb més d’un miler de visitants

‘Mènsula’, el #diàleg2 del cicle ‘Diàlegs’, amb el qual s’interactua amb el patrimoni de Cervera, es tancarà aquest diumenge amb més d’un miler de visitants. En l’activitat, una quinzena d’artistes han realitzat una mirada col·lectiva sobre les mènsules, un dels elements patrimonials característics dels balcons de la Paeria de Cervera. L’exposició ha format part del cicle ‘Diàlegs’, intervencions artístiques amb diferents obres, espais patrimonials, carrers i places de la ciutat. El cicle es va inaugurar amb ‘Sakura – Una mirada d’aquí a l’Orient’ inspirada en l’ametller, en la què  l’artista i fotògraf cerverí Sebastià Caus reivindica la importància del paisatge de proximitat. Caus va establir un diàleg entre els ametllers i el paisatge com a elements que formen part del patrimoni natural de la Segarra.

El co-comissari de Cervera 2019, Marc Comas, destaca que ‘Mènsula ha servit per valorar els artistes del territori, acostar l’art contemporani a Cervera i apropar disciplines com l’escultura, la pintura i les intervencions a un públic molt divers, de diferents edats i procedències”.

‘#Bachendansa’, a Sant Guim de Freixenet

Després de la seva estrena a Guissona, el mateix diumenge 4 d’agost, el Sindicat de Sant Guim de Freixenet acollirà a les 22.30 hores l’espectacle ‘#Bachendansa’, una producció pròpia de Cervera Capital de la Cultura Catalana 2019. L’obra és un treball conjunt de dues entitats culturals de la comarca de la Segarra: la Jove Companyia de l’escola de Dansa Montse Esteve de Guissona i l’Orquestra de Cambra de la Catalunya Interior, amb seu a Cervera i dirigida pel cerverí Jordi Castellà.

‘Els concerts de Brandenburg núm. 3 i 5’ de Johann Sebastian Bach seran les obres més destacades que es reinterpretaran al programa. Els concerts del geni del barroc contenen alguns aspectes experimentals i innovadors per a l’època, com la supressió del contrast entre un petit grup de solistes i un major grup de cordes acompanyant, a més del tractament virtuós del clavicèmbal.

El mes de desembre, ‘#Bachendansa’ servirà per cloure els actes de Cervera Capital de la Cultura Catalana 2019. De fet, el muntatge sintetitza alguns dels conceptes prioritaris de l’esdeveniment, com l’aposta pel territori, la producció pròpia, la multidisciplinarietat i el diàleg contemporani.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.