Cultura

Cervera tanca el Festival de Pasqua amb alta assistència i bona valoració del públic

Cervera tanca el Festival de Pasqua amb alta assistència i bona valoració del públic

Cervera ha acollit una nova edició del Festival de Pasqua, que ha registrat una elevada ocupació als concerts i una bona resposta tant del públic com de la crítica. El certamen ha ofert una programació que ha combinat la recuperació del patrimoni musical català, la creació contemporània i diverses activitats de pensament al voltant de la música.

La jornada de cloenda, amb el concert del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana dirigit per Xavier Puig, va esgotar les entrades dies abans. Paral·lelament, el festival ha inclòs una trobada de compositors centrada en la creació coral actual.

L’edició d’enguany ha estat marcada per diverses efemèrides, com la cloenda de l’Any Josep Cercós, el 150è aniversari del naixement de Pau Casals, el 275è aniversari de la mort de Domènec Terradellas i el centenari de Montserrat Torrent.

El concert inaugural, a càrrec de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida sota la direcció de Xavier Pagès-Corella, va incloure la recuperació d’una obra d’Amadeu Cuscó i l’estrena de la Simfonia núm. 3 de Josep Cercós. Aquesta proposta va combinar repertori històric amb creació del segle XX.

La programació també ha incorporat concerts centrats en la recuperació patrimonial, com el dedicat a l’obra operística de Domènec Terradellas, i un recital d’orgue que ha permès escoltar un instrument històric de l’església de Sant Agustí. La figura de Pau Casals ha estat present en diferents concerts i activitats paral·leles, inclosa una conferència sobre aspectes menys coneguts de la seva trajectòria.

Els concerts de format més proper han comptat amb la participació de diversos intèrprets com Joel Bardolet i Marc Heredia, Anna Amigó i el Quartet Prysma. Aquest darrer no va poder actuar en la jornada de cloenda per motius de salut. Mentre que també s’han programat propostes de creació contemporània, com “Fulls de la Vida. Un diàleg entre Mompou i Rusiñol” de Berta Giraut i Emili Brugalla, un espectacle escènic que combina música i literatura.

A més dels concerts, el festival ha inclòs activitats de pensament com xerrades prèvies i una taula rodona sobre la composició coral catalana actual, amb la participació de diversos compositors i directors. També s’ha pogut visitar una exposició dedicada a Montserrat Torrent.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.