Cultura

Cesk Freixas obre a Tàrrega l’any Pedrolo reivindicant el seu pensament, «totalment vigent»

Cesk Freixas obre a Tàrrega l'any Pedrolo reivindicant el seu pensament, "totalment vigent"

Unes 150 persones van omplir divendres a la nit l’Espai MerCAT de Tàrrega per assistir al primer acte programat a la capital de l’Urgell de l’Any Pedrolo, que commemora el centenari del naixement de l’escriptor de la Segarra vinculat a la ciutat. L’acte, que va servir per obrir el cicle Tàrrega Sona 2018, va comptar amb un recital de Cesk Freixas per homenatjar l’obra de Manuel de Pedrolo.

Durant gairebé dos hores, el cantautor va vincular les seues cançons a la literatura i l’ideari polític de Pedrolo. Freixas va actuar al costat del guitarrista Víctor Nin i la il·lustradora Marta Bellvehí, que va dibuixar en directe el rostre de l’escriptor de l’Aranyó. L’actuació va estar amenitzada per diferents col·laboradors que van posar veu als textos de Pedrolo, com els poetes Montserrat Aloy i Albert Claramont. Freixas va revelar que va descobrir l’escriptor amb l’obra Tocats pel foc, títol que precisament va utilitzar el 2012 per al seu quart disc. A més, Acte de violència, un altre llibre de Pedrolo, és una de les cançons de Tocats pel foc. Freixas va reivindicar la figura i el pensament de l’escriptor, que “a dia d’avui són totalment vigents”.

Abans del concert, el CDR de Tàrrega va retre homenatge al raper Valtonyc, condemnat a tres anys i mig de presó per les seues lletres, i els espectadors van poder sentir una de les seues cançons.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.