Política

Cessats els delegats territorials de Lleida i Pirineu, uns càrrecs que pot assumir Manso

Cessats els delegats territorials de Lleida i Pirineu, uns càrrecs que pot assumir Manso

De la mateixa manera que el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, va assumir la representació i es va erigir en portaveu del Govern de Madrid després de l’aplicació de l’article 155 i el cessament dels principals càrrecs de la Generalitat, a Lleida tot apunta que la subdelegada, Inma Manso, podria assumir la representació de la Generalitat a la demarcació, encara que tot es troba a l’espera d’una reunió a Barcelona que tindrà lloc els propers dies.

El Govern espanyol va cessar dimarts els set delegats territorials de la Generalitat, entre els quals es troben el de Lleida, Ramon Farré, i la del Pirineu, Rosa Amorós. En aquest sentit, Amorós va explicar que el seu cessament es deu “a l’aplicació d’un article que van creant sobre la marxa i segons les necessitats que van tenint” i va mostrar la seua preocupació davant dels projectes que actualment tenien en marxa i que ara “es poden perdre”. També es va mostrar agraïda per “les mostres de suport rebudes”.

Per la seua part, Farré encara no ha volgut fer declaracions. Aquest cessaments s’han publicat avui al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Lleida aprova el projecte per reduir el risc d’inundació a Cappont i desbloquejar nous equipaments
Ajuntaments

El Ple de la Paeria aprova el projecte per reduir el risc d’inundació a Cappont i desbloquejar nous equipaments

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.