Economia

Cinc consells per evitar el risc de contagi als supermercats

Cinc consells per evitar el risc de contagi als supermercats

Juntament amb els centres sanitaris, els supermercats suposen actualment el principal espai de concentració ciutadana. Cents de milers de consumidors els visiten diàriament per adquirir productes de primera necessitat. Estadísticament és fàcil imaginar que molts d’ells poden ser portadors del virus, encara que sigui de forma asimptomàtica, per tant és important prendre mesures de prevenció dins d’aquests espais també. Des de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), proposen cinc consells bàsics per tenir cura de la nostra salut:

1. Utilitzar guants d’un sol ús. O en el cas de no tenir-los, utilitzar els guants de plàstic transparent que solen haver-hi dins dels supermercats, en l’apartat de fruita o brioixeria. Tot i que degut a les noves mesures de seguretat, són molts els establiments que ja els proporcionen a l’entrada.

2. Encara que duguem els guants posats, és útil fer servir la mà contrària a l’habitual per tocar els productes. D’aquesta manera, la mà amb la qual fem les coses habitualment, que també és amb la que ens toquem més la cara, quedarà menys exposada al contagi del coronavirus.

3. Emportar-se el carro de la compra de casa; o si no en tens, bosses grans on guardar els productes que vulguis comprar. Els carros i les cistelles dels supermercats, juntament amb les portes dels frigorífics els congeladors, són els principals focus de contagi d’aquests establiments.

4. Mantenir-se a un metre i mig de distància amb la resta dels compradors i treballadors del supermercat. També fora, si és el cas que ens hem d’esperar en una cua per entrar. Per esternudar o tossir, recordar utilitzar el braç per no contagiar accidentalment a algú altre.

5. Els bitllets i les monedes són un altre possible focus de contaminació, ja que passen per les mans de molta gent. És millor pagar amb targeta, o amb el mòbil, si disposem d’alguna aplicació de pagament.

L’autoritat Europea de Seguretat Alimentaria (EFSA) no té evidències de què els aliments en si mateixos siguin una via de transmissió del coronavirus. Una altra cosa diferent seria la contaminació de l’envàs o de l’exterior d’algun producte per diferent contacte. Però el consumidor ha de saber que aquest possible risc es redueix al mínim amb la rentada o cocció dels aliments (a 30° el virus es mor). Si encara així no ens fiem, en el cas de la fruita podem pelar-la abans de menjar-nos-la o netejar els envasos dels aliments amb una solució d’aigua, barrejada amb una mica d’alcohol.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.