Societat

Cinc grups d’empreses opten a la gestió de la brossa de la Noguera

Cinc grups d’empreses opten a la gestió de la brossa de la Noguera

Cinc empreses i UTE (Unió Temporal d’Empreses) opten al servei de recollida d’escombraries de la Noguera, que també inclou la gestió de l’abocador i de les dos deixalleries (a Balaguer i Artesa de Segre) per un pressupost de poc més d’1,7 milions a l’any per un període de quatre anys. Són l’actual concessionària Foment de Construccions i Contractes (FCC); la firma GBI Serveis; l’UTE de Romero Polo amb Sorigué; Urbaser amb M&J Gruas i una UTE en la qual consta l’empresa Àrids Romà, segons va explicar el gerent de l’ens Josep Baldillou. Les clàusules que regeixen el nou concurs aposten pel model d’illes de contenidors, que ha de permetre augmentar el reciclatge per reduir el cost als ciutadans. Baldillou va assenyalar que els tècnics de l’organisme analitzen els projectes tècnicament de totes les firmes per valorar les propostes de les empreses.

La previsió del consell és que durant la primera quinzena d’agost es puguin obrir les ofertes econòmiques, ja que l’objectiu del consell és poder adjudicar aquesta pròxima tardor el nou servei de recollida d’escombraries perquè el 2016 va finalitzar el contracte amb la concessionària FCC amb una pròrroga fins a l’octubre del 2018. El sistema de recollida de la Noguera suposarà un encariment del servei entre un 20 i un 60%, encara que es preveu augmentar el reciclatge. Algunes d’aquestes empreses i UTE que opten al servei de recollida d’escombraries de la Noguera també es van presentar al concurs per ampliar l’abocador del Segrià, que va ser adjudicat a l’UTE Valoriza i Romero Polo.

L’Alt Urgell espera les instal·lacions que permetran tractar prèviament els residus

Així mateix, el president de la Cerdanya va apuntar que ara hauran de redactar el projecte de clausura de l’abocador comarcal, que s’ha d’elaborar conjuntament amb l’Agència Catalana de Residus i preveuen poder començar les obres aproximadament a començaments de l’any que ve.

La Cerdanya ja envia camions de residus a Andorra

La Cerdanya va començar fa una setmana a enviar camions d’escombraries a Andorra perquè siguin incinerades a la planta de tractament la Comella. Així ho va confirmar el president del consell, Ramon Moliner, que va explicar que pagaran 57 euros per tona de deixalles i que es traslladen una mitjana de dos camions al dia. Els residus es tracten prèviament en una planta que s’ha habilitat a l’abocador de Bellver, on també es fa l’acumulació per després poder traslladar-los. Per la seua part, el president de la Mancomunitat de Residus de l’Urgellet, Ricard Mateu, va recordar ahir que ells també tenen previst fer-ho, però que encara no tenen una data concreta perquè estan pendents de la construcció de les infraestructures necessàries per fer el tractament previ. No obstant, Mateu va apuntar que l’abocador comarcal de Benavarre (Montferrer i Castellbò) “encara té marge” i que no tenen tanta urgència com en el cas de la Cerdanya, on tenien l’“abocador obsolet”.

TerritoriIvars d'Urgell · Pla d'Urgell
Més notícies de Ivars d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

L’escola Ignasi Peraire guanyarà 1.800 m² de pati amb una obra de 113.900 euros

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.