L’eslàlom lleidatà manté un any més la seua quota de protagonisme a la selecció absoluta espanyola que la pròxima temporada té el Mundial i l’Europeu com a grans cites, sense oblidar que en joc hi haurà les places que tindrà Espanya per als Jocs Olímpics de Rio 2016.
A la selecció que va començar a entrenar a finals de novembre figuren cinc lleidatans: Marta Martínez, Núria Vilarruba i Alberto Díez-Canedo, tots ells del Cadí Canoe Kayac de la Seu, i els pontsicans del C2 Dani Marzo i Jesús Pérez. Completen l’equip els bascos Maialen Chourraut, Irati Goikoetxea, Samuel Hernanz, Joan Crespo, Ander Elosegi, Jon Erguin i Aitor Garmendia.
Tots ells han participat ja en dos concentracions abans de final d’any, celebrades una a la Seu i una altra a Pau, precisament les seus que el 27 i 28 de febrer i el 7 i 8 de març, respectivament, acolliran les proves de selecció amb vista a confeccionar l’equip absolut que disputarà el Mundial i Europeu, així com les Copes del Món.
La Federació Espanyola de Piragüisme ha confeccionat un programa d’entrenaments en els quals ha previst fins a quatre concentracions al canal olímpic de Lee Valley White Water Centre de Londres, escenari del Mundial a mitjans de setembre. És prevista una concentració mensual a partir de l’abril i fins al juliol, que s’alternarà amb les Copes del Món, de les quals Espanya acudirà a quatre de les cinc programades. Concretament disputarà les de Polònia (a Cracòvia del 6 al 28 de juny), Eslovàquia (a Liptovsky Mikulas, del 3 al 5 de juliol), la Seu d’Urgell (del 7 al 9 d’agost) i França (a Pau, del 14 al 16 d’agost), que allotjarà la final.
L’Europeu, que aquest any se celebra a la localitat alemanya de Markkleeberg del 28 al 31 de maig, serà la primera gran cita que afrontaran els lleidatans, que obriran la temporada oficial competint a la Segre Cup, prova internacional que es disputa durant les vacances de Setmana Santa als canals de Ponts i la Seu. La Copa Pirineus serà una altra de les cites internacionals a Lleida.