Política

Ciutadans Lleida proposa l’ús d’hotels per a allotjar els temporers de la fruita

Ciutadans Lleida proposa l'ús d'hotels per a allotjar els temporers de la fruita

La portaveu de Cs Lleida, Ángeles Ribes, ha proposat en la Junta de Portaveus telemàtica d’aquest dilluns la creació d’un conveni entre organitzacions agràries i establiments hotelers per a facilitar l’allotjament a aquells treballadors temporals que s’uneixin per a la imminent campanya de la fruita i no disposin de llar.

La proposta de Ribes s’emmarca a la meitat de la crisi sanitària i econòmica provocada pel *Covid-19 i la seva afectació en la pròxima campanya de la fruita estival. La portaveu assegura que “en aquest context, l’impacte logístic impedeix el desplaçament normal entre països” i que el “impacte econòmic ha suposat que milers de persones perdin el seu treball i busquin alternatives”. Sumat a aquesta conjuntura, Ribes incideix en què “els establiments hotelers poden veure la temporada alta espatllada per aquesta situació”.

A la petició d’allotjar temporers en hotels, la representant de la formació taronja afegeix “usar l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí com a intermediari entre les persones demandants d’ocupació i les entitats agràries que requereixin treballadors”.

Finalment, la portaveu de Cs també ha sol·licitat que la *Regidoría de Polítiques i Drets de les Persones elabori un informe sobre sobre l’impacte que pot suposar la crisi provocada pel *COVID-19 en la campanya de la fruita d’aquest 2020.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.