Economia

COELL fa una crida a impulsar mesures per a la recuperació de l’economia de Lleida

COELL fa una crida a impulsar mesures per a la recuperació de l’economia de Lleida

La Confederació d’Organitzacions Empresarials de Lleida (COELL) subratlla la necessària i immediata posada en marxa de totes les mesures possibles que permetin accelerar amb la màxima urgència la recuperació de l’economia i garantir que autònoms i petites empreses puguin refer-se al més aviat possible un cop superat l’escenari de màxima crisi sanitària arran del COVID-19.

Aquesta demanda es fa palesa després de copsar com està afectant la situació actual als autònoms i associats dels gremis i associacions de COELL, bona part dels quals han hagut d’interrompre obligatòriament la seva activitat i moltes d’elles han hagut de presentar ERTOS ja sigui per força major o per causes productives.

En aquest sentit, COELL constata que més del 80% dels associats consultats ja ha registrat disminució de liquiditat i d’ingressos a hores d’ara, fet que provoca una certa incertesa de cara a la recuperació del volum de la seva activitat. En aquest sentit, el 40% considera que es refaran de la crisi del COVID-19 al llarg de 2020, mentre que el 56% preveuen que redreçar el seu negoci trigarà entre 1 i 5 anys; només un 4% considera que hauran de reestructurar el negoci per poder sortir-se’n.

Davant aquesta situació, el president de COELL, Josep M. Gardeñes, considera que “totes les mesures que s’endeguin per ajudar econòmicament a autònoms, microempreses i empresaris seran poques perquè les conseqüències d’aquesta crisi poden ser dramàtiques”. En aquest sentit, Gardeñes tem “per les empreses que es quedaran en el camí perquè ja no podran tornar a aixecar la persiana, per les persones que, de retruc, passaran a incrementar les xifres de l’atur a Lleida, així com per tots aquells projectes que ja no es faran i per les inversions que s’acabaran repensant”.

Ajuts i subvencions

Pel que fa a les mesures a adoptar, els autònoms i associats de COELL consideren que caldria una condonació de la Seguretat Social durant el període d’alarma per als negocis amb reducció d’ingressos, per una banda, i també aposten per diferir les autoliquidacions trimestrals i la renda fins a la recuperació de l’activitat.

Des de l’ESPAI DONA LLEIDA consideren que es podria suspendre la presentació de les obligacions tributaries mentre duri l’estat d’alarma i l’obligatorietat d’abonament del rebut d’autònoms del mes d’abril.

Des d’AMALL (Associació Multisectorial d’Autònoms de la província de Lleida) se sosté que hagués estat millor obtenir ajuts directes per cessament d’activitat i, en aquest sentit, recorden que la moratòria proposada es un ajornament que l’únic que fa és posposar el problema dins d’un context futur incert, segons apunten les previsions.

Precisament el que realment preocupa als autònoms i a l’empresariat de COELL en el seu conjunt és el futur immediat quan acabi el confinament, la morositat i què passarà quan les empreses no puguin fer front als pagaments per manca de liquiditat.

Solidaritat i agraïment

Per últim, COELL es posa a disposició de les empreses i autònoms que han patit les conseqüències de l’actual situació. Alhora, manifesta el seu suport a les persones afectades directament per la pandèmia i destaca la tasca cabdal que duu a terme el personal sanitari. També subratlla l’esforç de les empreses del  sector de la distribució alimentària que garanteixen l’abastiment diari de la població, així com el que fan els professionals d’altres àmbits i sectors essencials que segueixen a primera línia durant l’Estat d’alarma decretat arran del Covid-19.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.