Societat

⏯️ Comença la collita de la pera conference, recuperant un 32% la producció que destaca pel calibre i dolçor

⏯️ Comença la collita de la pera conference, recuperant un 32% la producció que destaca pel calibre i dolçor

L’inici de la collita de la pera conference a les comarques de Ponent destaca per la recuperació de la producció, després d’un 2022 on va caure per les gelades. Es tracta de la varietat més produïda al territori lleidatà i enguany es preveuen superar les 65.800 tones, un 32% més que l’any passat, segons les previsions del Departament d’Acció Climàtica. En canvi, la producció a altres països europeus es veurà reduïda aquesta campanya i això preveu beneficiar a la producció lleidatana, segons ha explicat el president d’Asaja Lleida, Pere Roqué. Per tant, s’espera un any de «molta comercialització», amb fruits que destaquen pel seu calibre i ‘russeting’, ha dit Roqué.

destaquem

La pera conference és la varietat més collida a les comarques de Lleida. De fet, enguany representa 65.800 tones, més de la meitat, de les 121.800 tones de les diferents varietats que s’estimen produir aquest any a la demarcació, segons les dades del departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

D’aquesta manera, la producció torna a situar-se «a nivells del 2020», després de dos anys en què «vam tenir gelades importants» i el nombre de fruits a collir va minvar, ha explicat el president d’Asaja Lleida, Pere Roqué. Tot i això, el mal temps també ha afectat enguany els cultius, ja que el temporal de vent del passat 27 de juliol va tirar a terra el 20% de mitjana dels fruits en unes 3.000 hectàrees d’explotacions del territori. «Hi ha algunes finques puntuals que han perdut producció, però a nivell global no té que haver afectat», ha indicat Roqué.

A banda d’aquest episodi meteorològic, la pera ha gaudit d’unes condicions durant la primavera i l’estiu que han afavorit el seu creixement i que aquesta presenti un russeting, element que determina la seva dolçor, amb nivells que oscil·len entre el «60 i 80%», ha explicat el president d’Asaja Lleida.

Per tot plegat, Roqué creu que serà un any de «molta comercialització» i que la pera tindrà sortida tant al mercat «nacional com internacional», ja que també s’espera beneficiar de la reducció de producció en altres països competidors d’Europa que han patit de gelades o pedregades.

Pel que fa als preus, Roqué s’ha mostrat prudent, però desitja que siguin els «màxims que pertoquen, ja que fa massa anys que diem el mateix». En aquest sentit, la pera conference és un fruit que té un llarg recorregut al mercat. Es comença a comercialitzar a partir del mes de novembre i en sol haver-hi fins a finals de juny.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.