Societat

Comença la reunió d’alt nivell entre els ministres d’Exteriors d’Ucraïna i Rússia amb mediació turca

Comença la reunió d'alt nivell entre els ministres d'Exteriors d'Ucraïna i Rússia amb mediació turca

Comença la reunió entre els ministres d’Exteriors d’Ucraïna i Rússia, Dmytro Kuleba i Sergei Lavrov. La trobada, amb mediació turca, és la primera d’alt nivell entre els dos governs d’ençà que va començar la invasió, el 24 de febrer passat. Se celebra a la ciutat d’Antalya. A més dels dos ministres, hi assisteix el seu homòleg turc, Mevlüt Çavusoglu. La reunió arriba hores després de l’atac a l’hospital infantil de Mariúpol per part de l’exèrcit rus, que ha provocat la condemna internacional. Ucraïna s’asseu a la taula per reclamar l’alto al foc, la retirada de l’exèrcit rus i que es permeti l’evacuació de civils. Rússia es manté enrocada amb l’exigència que Ucraïna no entri a la OTAN i reconegui la independència del Donetsk i Lugansk.

Segons ha informat el Ministeri d’Exteriors ucraïnès, Kuleba i el seu homòleg turc han mantingut una reunió de treball abans de la mediació amb Rússia. El cap de la diplomàcia ucraïnesa ha expressat a Çavusoglu el seu «agraïment» a Turquia pel suport «polític i humanitari» i ha fet una crida a la comunitat internacional. «El món ha d’actuar decidit a aturar els crims de guerra i contra la humanitat per part de Rússia», ha assegurat el ministre.

El ministre turc i l’ucraïnès han parlat sobre els passos per posar fi a la guerra i a la invasió. Aquí, Kuleba ha agraït al seu homòleg haver organitzat la trobada amb el ministre d’Exteriors rus i ha insistit que, durant la trilateral, Ucraïna es mantindrà ferma en la seva insistència a Rússia. «Alto al foc immediat, retirada de les tropes russes i millora de la situació humanitària a Mariúpol, Khàrkiv, Sumy, Volnovasy i altres ciutats ucraïneses», ha subratllat Dmytro Kuleba.

El ministre també ha dit que Ucraïna arriba a les negociacions «amb una posició forta», arran de la resistència del país a la invasió russa. «Gràcies al president Zelensky, a la nostra diplomàcia, a les forces de defensa, a tot el poble ucraïnès i al suport que rebem, tallem l’avenç dels tancs russos», ha afirmat Kuleba.

En aquesta trobada de treball prèvia a la reunió d’alt nivell, el ministre d’Exteriors ucraïnès també ha demanat a Turquia continuar mediant amb Moscou per aturar la guerra.   

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El món afronta la "dècada més important i perillosa" des de la Segona Guerra Mundial
Societat

Putin diu que la rebel·lió del grup paramilitar Wagner és una «punyalada a l’esquena»

Redacció | ACN · 25 juny 2023
L'Euroregió Pirineus Mediterrània acorda una estratègia conjunta per fer front a la sequera
Societat

L’Euroregió Pirineus Mediterrània acorda una estratègia conjunta per fer front a la sequera

Redacció · 13 juny 2023
El món afronta la "dècada més important i perillosa" des de la Segona Guerra Mundial
Societat

Putin anuncia un acord per desplegar armament nuclear tàctic a Bielorússia

ACN · 26 març 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.