Successos i tribunals

Condemnat a tres anys de presó per intentar agredir la jutgessa que l’havia deixat en llibertat a Lleida

Condemnat a tres anys de presó per intentar agredir la jutgessa que l'havia deixat en llibertat a Lleida

L’Audiència de Lleida ha condemnat a tres anys de presó i a multes per un total de 2.880 euros un home que va intentar agredir la jutgessa i la fiscal del jutjat de guàrdia de Lleida i va lesionar els dos mossos d’esquadra que el custodiaven.

Els fets van tenir lloc el 4 de maig, quan l’home va reaccionar de manera violenta després que la magistrada li comuniqués que quedava en llibertat amb càrrecs.

Havia passat a disposició judicial després de ser detingut per entrar amb dos ganivets a la comissaria dels Mossos d’Esquadra. Segons fonts jurídiques, l’home, de 30 anys i amb un trastorn mental, volia ingressar a presó i va intentar agredir el personal judicial quan va saber que no hi entraria.

Els agents van haver de reduir-lo i, arran d’aquest episodi, va tornar a ser detingut. Posteriorment, el jutjat en va decretar l’ingrés provisional a presó a l’espera de judici.

Aquest dijous, el processat ha reconegut els fets en una vista de conformitat a l’Audiència de Lleida i ha acceptat les penes pactades per la Fiscalia i la defensa.

En concret, se li imposen tres anys de presó i una multa de 1.800 euros per un delicte d’atemptat contra l’autoritat, així com dues multes de 540 euros cadascuna per dos delictes lleus de lesions.

La resolució estableix que, en cas d’impagament de les multes, haurà de complir un dia de privació de llibertat per cada dues quotes diàries impagades, fet que podria suposar fins a vuit mesos més de presó.

A més, haurà d’indemnitzar amb 150 euros cadascun dels dos mossos d’esquadra lesionats i assumir les costes judicials.

La sentència ja és ferma.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.