Camarasa i Bellpuig s’han vist obligats aquest passat cap de setmana a tancar de forma temporal les seves piscines d’estiu. El motiu ha estat la detecció d’excrements a l’aigua, una problemàtica que ja ha afectat a set municipis a la província de Lleida i que respon a un perillós repte viralitzat a les xarxes socials. Les piscines de Bellpuig van romandre tancades durant tot el dissabte, mentre que a Camarasa la “gamberrada viral”, tal com recollia el ban emès, va ser el diumenge.
Tàrrega ha estat una de les localitats que més han patit els efectes d’aquest repte, tancant la piscina gran fins a tres vegades durant la setmana passada. Després d’aquests fets, l’Ajuntament ha contractat dos agents de seguretat privada i ha reforçat la presència de la Policia Local. Un dels treballadors contractats es dedica a vigilar el recinte, mentre que l’altre controla bosses i motxilles als accessos. Segons apunten des del consistori, la mesura es deu a la sospita que la femta es podria dur en una bossa des de casa. A més, es recull el nom i el DNI d’aquelles persones que compren l’entrada diària, ja que les que disposen d’abonament ja queden registrats al sistema informàtic.
“No és només un acte incívic, també és un acte d’egoisme ja que es priva l’ús de la piscina a la ciutadania en plena onada de calor”, va assegurar l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, després dels tres tancaments els dies 13, 15 i 16 d’agost. Pijuan també va insistir en què es tracta d’un delicte contra la salut pública que pot implicar “fins i tot penes de presó”.

Després de tancar la piscina, el procediment que se sol aplicar és extreure les restes fecals, analitzar la qualitat de l’aigua i aplicar tractaments de cloració de xoc. Aquestes operacions se solen allargar durant mig dia, de manera que la reobertura sol produir-se l’endemà dels fets.
En la majoria dels casos, tot i la restricció de bany, les piscines continuen obertes com a refugi climàtic o amb el servei de bar. La capital de l’Urgell també ha ofert entrades gratuïtes per als abonats a les piscines dels nuclis d’Altet i Claravalls.
Entre els municipis que s’han vist afectats aquest estiu també hi ha Almacelles, en dues ocasions; Alcarràs, Corbins i Bellver de Cerdanya.