Societat

Continua l’onada de tancaments de piscines a causa d’excrements a l’aigua

Continua l’onada de tancaments de piscines a causa d’excrements a l’aigua

Camarasa i Bellpuig s’han vist obligats aquest passat cap de setmana a tancar de forma temporal les seves piscines d’estiu. El motiu ha estat la detecció d’excrements a l’aigua, una problemàtica que ja ha afectat a set municipis a la província de Lleida i que respon a un perillós repte viralitzat a les xarxes socials. Les piscines de Bellpuig van romandre tancades durant tot el dissabte, mentre que a Camarasa la “gamberrada viral”, tal com recollia el ban emès, va ser el diumenge.

Tàrrega ha estat una de les localitats que més han patit els efectes d’aquest repte, tancant la piscina gran fins a tres vegades durant la setmana passada. Després d’aquests fets, l’Ajuntament ha contractat dos agents de seguretat privada i ha reforçat la presència de la Policia Local. Un dels treballadors contractats es dedica a vigilar el recinte, mentre que l’altre controla bosses i motxilles als accessos. Segons apunten des del consistori, la mesura es deu a la sospita que la femta es podria dur en una bossa des de casa. A més, es recull el nom i el DNI d’aquelles persones que compren l’entrada diària, ja que les que disposen d’abonament ja queden registrats al sistema informàtic.

“No és només un acte incívic, també és un acte d’egoisme ja que es priva l’ús de la piscina a la ciutadania en plena onada de calor”, va assegurar l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, després dels tres tancaments els dies 13, 15 i 16 d’agost. Pijuan també va insistir en què es tracta d’un delicte contra la salut pública que pot implicar “fins i tot penes de presó”.

Després de tancar la piscina, el procediment que se sol aplicar és extreure les restes fecals, analitzar la qualitat de l’aigua i aplicar tractaments de cloració de xoc. Aquestes operacions se solen allargar durant mig dia, de manera que la reobertura sol produir-se l’endemà dels fets.

En la majoria dels casos, tot i la restricció de bany, les piscines continuen obertes com a refugi climàtic o amb el servei de bar. La capital de l’Urgell també ha ofert entrades gratuïtes per als abonats a les piscines dels nuclis d’Altet i Claravalls.

Entre els municipis que s’han vist afectats aquest estiu també hi ha Almacelles, en dues ocasions; Alcarràs, Corbins i Bellver de Cerdanya.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.