Un nou curs de monitoratge de lleure en format itinerant recorrerà aquest estiu tres municipis de l’Urgell amb l’objectiu de facilitar la formació a joves del territori. La iniciativa, impulsada per l’Escola de Formació de Quàlia amb el suport del Consell Comarcal de l’Urgell, l’Oficina Jove i els ajuntaments de Tàrrega, Agramunt i Bellpuig, té previst oferir una formació teòrica i pràctica amb un enfocament proper i descentralitzat.
El curs, que es durà a terme entre els mesos de juny i juliol, visitarà tres localitats. S’iniciarà a Bellpuig del 25 al 27 de juny a la Llotja, continuarà a Tàrrega el 30 de juny al Centre d’Entitats i de l’1 al 4 de juliol a les instal·lacions d’Acció Social, i finalitzarà a Agramunt del 7 a l’11 de juliol a l’Espai Cívic. Aquesta proposta permetrà als participants conèixer entitats i espais diversos mentre es formen com a monitors de lleure.
Amb una durada de 150 hores, la formació capacita joves a partir de 18 anys per treballar en espais com casals d’estiu, colònies i menjadors escolars. La metodologia del curs combina sessions teòriques i pràctiques centrades en la dinamització d’activitats, el treball en equip, la gestió de grups, la comunicació i primers auxilis, entre d’altres.
Segons Marta Bobet, coordinadora de l’Escola de Formació de Quàlia, “aquesta és la tercera edició del curs de monitoratge que oferim i seguim apostant per una formació de qualitat, accessible i arrelada al territori”.
El curs tindrà un cost de 154 euros i les places són limitades. Les inscripcions s’obriran el dilluns 26 de maig. Aquesta iniciativa vol fomentar l’ocupació juvenil i garantir l’accés a la formació reglada a les zones rurals, amb el suport econòmic de l’ens comarcal i dels ajuntaments implicats.