Cultura

De Museu de Joguets a espai social

De Museu de Joguets a espai social

La família Mayoral ha cedit l’edifici que acollia el Mayoral Espai d’Art a Verdú, que també va ser la seu del Museu de Joguets i Autòmats, al Grup Alba de Tàrrega perquè dinamitzi el territori culturalment i socialment amb els seus projectes enfocats a millorar la qualitat de vida de les persones amb especials dificultats. L’objectiu de l’entitat és convertir-lo en un centre d’art singular referent de Catalunya, projecte per al qual compten amb el suport de la Fundació Josep Santacreu, alhora que organitzaran tallers i activitats per als usuaris i les entitats locals. Manel Mayoral, acompanyat dels seus fills Cristina i Jordi, al costat de representants del Grup Alba, de la Fundació Josep Santacreu i de l’ajuntament de Verdú, va presentar ahir aquest acord de cessió als veïns.

Cristina Mayoral va explicar que “cedim l’edifici al Grup Alba perquè lideri un nou projecte mantenint els objectius i els valors amb què nosaltres vam impulsar primer el Museu de Joguets i després el Mayoral Espai d’Art, que són dinamitzar el territori i oferir noves oportunitats a la gent”. Des del Grup Alba, la directora, Maite Trepat, va concretar que a començaments d’any iniciaran les activitats com els tallers artístics i que a la primavera acollirà la primera exposició d’art singular amb artistes amb capacitats diferents i problemes de salut mental. Trepat va dir que l’acord consisteix en un lloguer simbòlic durant vint anys de l’edifici, que després passarà a ser propietat d’Alba.

L’edifici Mayoral és un singular i majestuós immoble de 2.000 metres quadrats, dividits en quatre plantes, ubicat a la plaça Major de Verdú. Era una antiga casa del segle XV, coneguda com a Can Jan, i que van adquirir els pares de Manel Mayoral perquè el seu fill tingués un lloc on viure si decidia quedar-se a Verdú. Fa dos dècades va ser remodelat pels arquitectes Daniel Gelabert i Armand Solà. Del 2004 al 2012 va acollir el Museu de Joguets i Automàts i posteriorment va ser el Mayoral Espai d’Art, un projecte artístic que va finalitzar fa un any.

TerritoriVerdú · Urgell
Més notícies de Verdú →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.