Economia

De projecte a realitat: ‘Ponent i Acció’ es consolida com a oficina de rodatges al territori lleidatà

De projecte a realitat: ‘Ponent i Acció’ es consolida com a oficina de rodatges al territori lleidatà

‘Ponent i Acció’, creat per impulsar la indústria audiovisual a les comarques de Lleida, ha presentat els primers resultats dels primers mesos de trajectòria. El projecte confirma així la seva consolidació com a oficina de rodatges del territori, després d’haver assessorat i gestionat 22 produccions audiovisuals —llargmetratges, sèries, videoclips, publicitat i curtmetratges— amb un impacte econòmic que equival al 10% del pressupost global d’aquestes obres.

La trobada de seguiment del projecte, celebrada l’1 d’octubre a Tàrrega, va reunir representants institucionals i del sector audiovisual. Hi van assistir les presidències dels consells comarcals de la Noguera, l’Urgell i el Pla d’Urgell, impulsors de la iniciativa, juntament amb representants d’altres consells del territori. També hi van ser presents l’Ajuntament de Tàrrega, com a entitat que lidera la iniciativa; el subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín; responsables del Servei d’Ocupació de Catalunya i la directora de Productors Audiovisuals de Catalunya, Marta Forn.

Entre les fites exposades, l’equip tècnic va destacar els programes de formació adreçats a professionals i empreses locals, la creació d’un catàleg de localitzacions i diverses accions de promoció destinades a situar Ponent al mapa audiovisual. Entre aquestes destaquen tres viatges de familiarització amb productores i localitzadors nacionals i internacionals de primer nivell. Així com l’activació d’un pla de distribució per ampliar les vies d’exhibició de les obres rodades al territori.

La cloenda de la jornada va anar a càrrec de Montse Garrido, cap de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tàrrega, que va remarcar la voluntat de les institucions de donar continuïtat al projecte, explorar noves vies de finançament i obrir-lo a altres comarques veïnes.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Un projecte d’1,6 milions d’euros desplegarà fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra
Economia

Un projecte d’1,6 milions d’euros desplegarà fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Tàrrega llança 50.000 euros en bons per dinamitzar el comerç local
Economia

Tàrrega llança 50.000 euros en bons per dinamitzar el comerç local

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Productors i cuiners de Ponent protagonitzen la darrera jornada de la Fira del Torró d’Agramunt
Economia

Productors i cuiners de Ponent protagonitzen la darrera jornada de la Fira del Torró d’Agramunt

Vanesa Ortega | ACN · 12 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.