Política

Defensen millorar les comunicacions per evitar la despoblació del Pirineu

Defensen millorar les comunicacions per evitar la despoblació del Pirineu

La presidenta de la Diputació, Rosa Maria Perelló, va defensar ahir la necessitat de millorar les comunicacions i els serveis públics del Pirineu com a mesura per evitar la despoblació dels municipis de muntanya, i va destacar el compromís de la corporació provincial en aquesta matèria. Perelló va assenyalar que un pla de gestió del territori haurà de fer viable “que la gent pugui assentar-se, oferint la possibilitat de viure amb tots els mitjans que són necessaris”.

Perelló va fer aquestes declaracions en la segona jornada del cicle de conferències i debats Els Pirineus, nous reptes i propostes vertebradores, celebrada a Sort i dedicada a abordar qüestions relacionades amb serveis públics i despoblació. En la seua intervenció, va recordar el projecte conjunt amb la Generalitat per estendre la connexió a internet de banda ampla a tots els nuclis de Lleida en cinc anys i va apuntar que la xarxa pública de fibra òptica haurà d’arribar a Sort, el Pont de Suert i Vielha el 2020. Així mateix, va recordar que projectes de biomassa beneficien 66 municipis pirinencs.

Per la seua part, el president del consell del Sobirà, Carles Isús, es va referir al Pirineu com el “gran prestador de serveis ambientals” i va reclamar inversions al territori com a compensació.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.