Successos i tribunals

⏯️ Denunciades onze persones per capturar ocells silvestres protegits a la Noguera

⏯️ Denunciades onze persones per capturar ocells silvestres protegits a la Noguera

El jutjat de Balaguer investiga un grup d’onze persones denunciades per capturar ocells silvestres protegits en diversos municipis de la Noguera, més de la meitat de les quals són reincidents, segons informa el Departament d’Agricultura. Els Agents Rurals van enxampar el grup fins a catorze vegades en tres mesos duent a terme aquesta pràctica furtiva. El jutjat els investiga també per desobediència i amenaces ja que alguns d’ells van intentar fugir i altres van amenaçar els agents. Un dels denunciats acumula cinc atestats policials durant aquests mesos per delictes relatius a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, que poden comportar penes de presó de fins a dos anys.

Membres del Grup Especial de Verins i Antifurtivisme (GEVA) i de l’Àrea Bàsica de la Noguera dels Agents Rurals han enxampat els membres del grup de manera reiterada capturant ocells fringíl·lids per al seu comerç il·legal, molt estès els últims temps en diverses pàgines d’Internet dedicades a la compravenda. És per això que els agents van intensificar la pressió contra aquestes persones i en només tres mesos s’han tramitat 14 atestats penals per delictes contra la fauna i s’han comissat 129 exemplars d’ocells silvestres protegits.

Algunes d’aquestes actuacions també van comptar amb la participació de la Unitat RPAS del Grup de Suport Aeri dels Agents Rurals, proporcionant suport logístic i seguretat amb l’enregistrament d’imatges captades amb drons dels furtius i les seves localitzacions. Una de les intercepcions va comptar també amb el suport dels Mossos d’Esquadra, que va establir un operatiu policial a l’entrada de Balaguer.

Arts comissades

En aquests últims tres mesos, el Cos d’Agents Rurals ha comissat tots els estris de caça trobats en les diferents actuacions: 10 xarxes abatibles, 6 conjunts d’eines per a la caça amb vesc, 1 xarxa japonesa, reclams electrònics i menjar per a ocells que utilitzaven com a esquer. També s’han comissat les diverses captures: 104 caderneres, 15 verdums, 9 passarells i 1 cruixidell. Alguns dels ocells s’han traslladat al centre de recuperació de fauna salvatge de Vallcalent, a Lleida, per a la seva recuperació i d’altres s’han alliberat al medi natural.

Desobediència i amenaces

Durant les actuacions també s’han fet cinc denúncies per desobediència als agents de l’autoritat ja que en ser sorpresos pels agents rurals, alguns dels autors van intentar fugir amb el seu vehicle o corrent camp a través.

Més enllà dels intents de fugida, els agents denuncien que els presumptes autors dels fets també van proferir amenaces, algunes fins i tot de mort, que han obert noves causes judicials.

El cos d’Agents Rurals recorda la importància de la col·laboració ciutadana per tal d’evitar aquesta pràctica de captura furtiva d’ocells silvestres. Per aquest motiu insisteix que en cas de localitzar zones amb engranalls, xarxes muntades o creueres truquin al 112 per informar dels fets.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026
Estabilitzat l'incendi de vegetació forestal causat per llamps a la Baronia de Rialb
Successos i tribunals

Estabilitzat l’incendi de vegetació forestal causat per llamps a la Baronia de Rialb

Vanesa Ortega · 8 set. 2026
Els Agents Rurals restringiran aquest diumenge l'accés a la Baronia de Rialb i la Serra de Mont-roig pel risc d'incendi
Successos i tribunals

Els Agents Rurals restringiran aquest diumenge l’accés a la Baronia de Rialb i la Serra de Mont-roig pel risc d’incendi

ACN · 5 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.