Economia

Denuncien primes retallades en ramaderia ecològica

Denuncien primes retallades en ramaderia ecològica

Els ramaders que es dediquen a la producció ecològica s’han trobat aquests dies amb la sorpresa de la retallada d’entre el 20 i el 45%, segons els casos, dels ajuts agroambientals que havien estat percebent, segons va explicar ahir el president de l’Associació de Ramaders de l’Alta Ribagorça, Enric Barrul. «La conselleria d’Agricultura no ens ha explicat les raons i hem reclamat una reunió per aclarir-ho», va afirmar després que a finals del mes de juliol comencessin a arribar els primers pagaments de les primes del 2015, emmarcades en el Programa de Desenvolupament Rural. El pla té una durada de cinc anys i els ramaders temen que la retallada es perpetuï.

«Sense aquests ajuts, molts haurem de tancar les explotacions perquè no podrem afrontar les despeses. Fer ramaderia ecològica suposa uns costos molt més elevats que els tradicionals, per exemple en el cas dels pinsos», es va queixar.

A més, va lamentar que després se solen veure forçats a vendre els animals i la carn com si es tractés de producció no ecològica, ja que «no hi ha mercat per a tota, i no se’ns paga realment el que val la nostra carn. Fins ara, l’ajuda compensava en gran mesura aquesta diferència».

De moment, assegura que no han rebut explicacions per part de la conselleria per justificar la retallada, un aclariment que esperen conèixer en la reunió que han sol·licitat de forma urgent.

La trobada l’han demanat tant la seua associació com les de ramaders dels dos Pallars, on es concentren els afectats. «No sabem si és que no hi ha diners o què és el que passa, perquè encara no tenim les resolucions sobre els ajuts», va afirmar. Davant de la gravetat de la situació per a aquest col·lectiu, no descarten convocar mobilitzacions.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.