Societat

Detenen una parella de Vielha per tràfic de drogues

Detenen una parella de Vielha per tràfic de drogues

Els Mossos d’Esquadra van detenir el passat 16 de juny un home i una dona, de 55 i 44 anys, veïns de Vielha i nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de delicte contra la salut pública. La detenció és el resultat d’una investigació iniciada fa uns mesos en rebre diverses informacions que apuntaven a que una parella de Vielha es dedicaria a vendre heroïna a veïns de la comarca i zones properes. En el decurs de la investigació també van constatar que, arran la desarticulació aquesta primavera d’un grup que traficava amb cocaïna a la Val d’Aran, havien aprofitat per vendre també aquesta droga.

L’home es desplaçava amb un ciclomotor, un cop havia contactat telefònicament amb els compradors, i prenent sempre moltes precaucions i seguint trajectes erràtics, que dificultaven el seguiment policial, arribava fins el punt de trobada on en pocs segons realitzaven l’intercanvi.

La investigació estava molt avançada fins que el dimecres de la setmana passada un agent de seguretat ciutadana que es trobava per Vielha va veure l’home que circulava amb el ciclomotor i que s’aturava davant un establiment del carrer Pradets. Un jove s’hi va apropar i després de donar-li diners el conductor del ciclomotor li passava un embolcall i marxava ràpidament del lloc.

L’agent va alertar als companys de comissaria i es va identificar com a policia al presumpte comprador, un veí de l’Alta Ribagorça, i va confirmar que li havia venut dos embolcalls de presumptament cocaïna. Poc després una patrulla va localitzar al venedor quan arribava amb el ciclomotor al seu domicili, a l’avinguda deth Pas d’Arró i van procedir a la seva detenció com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública.

Els mossos que portaven la investigació van detenir posteriorment la parella detingut i l’endemà es va realitzar una ordre i perquisició al domicili. Els agents van localitzar 155 grams d’heroïna, 44 grams de cocaïna, una bàscula de precisió, estris relacionats, 6 telèfons mòbils i 3.145 € en metàl·lic. Els detinguts, ell amb antecedents, van passar dissabte passat a disposició judicial davant el jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Vielha.

TerritoriVielha e Mijaran · Val d'Aran
Més notícies de Vielha e Mijaran →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi
Societat

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lleida desplegarà 140 agents durant les Festes de Tardor i reforçarà la seguretat a l’Obert del Centre Històric
Societat

Lleida desplegarà 140 agents durant les Festes de Tardor i reforçarà la seguretat a l’Obert del Centre Històric

Vanesa Ortega · 14 set. 2026
L’operatiu de seguretat al Parc de les Vies continua actiu mentre avança la mediació amb les comunitats
Societat

L’operatiu de seguretat al Parc de les Vies continua actiu mentre avança la mediació amb les comunitats

Paula Martínez · 25 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.