Societat

Detingut un conductor begut per provocar un accident mortal

Detingut un conductor begut per provocar un accident mortal

Una persona ha mort aquest dissabte en un accident de trànsit a l’N-260 a l’altura de Pedret i Marzà (Alt Empordà), segons ha informat el Servei Català del Trànsit. Per causes que s’estan investigant, un turisme on viatjaven quatre homes ha sortit de la via i ha bolcat lateralment en un canal amb escassa profunditat d’aigua. Un dels passatgers posteriors ha perdut la vida. El conductor, que ha sortit il·lès, ha donat positiu en la prova d’alcoholèmia. Els Mossos l’han detingut acusat d’homicidi imprudent i per conduir sota els efectes de l’alcohol. Els altres dos ocupants han quedat ferits greus i han estat traslladats a l’Hospital Josep Trueta de Girona.

El detingut és un home de 32 anys, veí de Portbou, i ha donat positiu en la prova d’alcoholèmia, amb un resultat de 0,78 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire expirat. El conductor passarà properament a disposició judicial davant del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Figueres.

Pel que fa a la víctima mortal, es tracta d’un home de 41 anys, també veí de Portbou.

Els Mossos d’Esquadra han rebut l’avís poc minuts abans de les set del matí. Fins al lloc del sinistre s’hi han desplaçat quatre patrulles dels Mossos d’Esquadra, cinc dotacions dels Bombers de la Generalitat que han fet les tasques d’excarceració, i tres unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), a més del suport psicològic.

Amb aquesta ja són 125 les persones que han mort a les carreteres catalanes aquest any.

Al punt de l’accident, un dels carrils ha quedat tallat fins a les deu del matí, quan la circulació ha quedat totalment normalitzada.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.