Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dimecres al migdia un home de 24 anys presumptament implicat en la baralla multitudinària que ha deixat cinc persones ferides aquest matí a la plaça dels Pagesos de Lleida. Fonts policials han explicat a l’ACN que es tracta d’un dels presumptes agressors i que l’arrest s’ha fet a la mateixa ciutat.
La investigació continua oberta per identificar i localitzar la resta d’implicats que han fugit del lloc dels fets. La baralla ha tingut lloc cap a les sis del matí i, segons els Mossos, alguns dels participants duien armes blanques, matxets, catanes i pals. Dos dels cinc ferits han estat traslladats a l’Hospital Arnau de Vilanova, on han hagut de ser intervinguts quirúrgicament.
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha condemnat els fets i ha assegurat que “no es pot permetre que les diferències es resolguin amb violència a l’espai públic”.
Segons la informació que ha traslladat el paer en cap, l’enfrontament s’hauria iniciat arran d’un conflicte relacionat amb l’habitatge entre membres de la comunitat pakistanesa, que posteriorment haurien avisat coneguts seus per participar en la baralla.
Larrosa ha desvinculat els fets d’altres incidents ocorreguts anteriorment a la ciutat, com ara les batusses registrades a l’estiu al Parc sobre les Vies entre grups de diferents orígens.
