Política

Dimiteix el president de Ciutat Jardí per la pressió dels camps del FiF

Dimiteix el president de Ciutat Jardí per la pressió dels camps del FiF

El president de l’associació de veïns de Ciutat Jardí, Antoni Tahull, va anunciar ahir que dimitirà i que convoca eleccions per al setembre. “Després que la plataforma de veïns contrària als camps del FiF decidís entrar a l’associació perquè considera que no representem el barri, és millor que hi hagi eleccions i evitar enfrontaments”, va assenyalar.

Tahull, que ha estat quinze anys al càrrec, confia que membres de la plataforma s’hi presentin per crear una nova junta. “És lícit que ho facin, però és millor que jo el deixi”, va explicar. Va assegurar que no vol que es perdi l’associació de veïns i que la nova segueixi amb els futurs projectes que el tinent d’alcalde Fèlix Larrosa ja s’ha compromès a fer. “Està previst connectar el carril bici amb la xarxa urbana, un parc de gossos tancat, fer un hort urbà, estudiar rebaixar el nivell de la plaça de les Valls, prolongar el carrer del Roure amb el carrer Enric Farreny i obrir les pistes del campus d’Agrònoms i del col·legi al públic”, va explicar. Així mateix, Tahull va assegurar que en una reunió amb la Paeria el mes de febrer va exigir que s’expliqués als veïns el projecte del FiF. “Jo he insistit perquè se’ls informi, però l’ajuntament encara no ho ha fet”, es va defensar.

Veïns al·leguen “falta de transparència i frau de llei”

La plataforma de Ciutat Jardí contrària a la privatització del seu únic espai verd per cedir-lo al FiF va presentar fa una setmana un recurs de reposició administratiu a l’ajuntament per impugnar els dos convenis que la Paeria va firmar amb el FiF. Segons va explicar el seu advocat, Simeó Miquel, “d’una banda denunciem la falta de transparència i d’informació quan la Paeria va cedir els terrenys”. Va assegurar que fer pública la informació és “obligatori i no consta que s’hagi fet”. D’altra banda, al·leguen que al segon conveni, en el qual la Paeria dóna 1,4 milions d’euros al club perquè construeixi els camps, “hi ha hagut frau de llei perquè s’ha evitat que el projecte es faci com una obra pública”, va explicar Miquel.Per la seua part, membres de la plataforma van demanar a la Paeria que inverteixi els 1,4 milions a renovar altres equipaments i a impulsar els del Lleida Esportiu.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.