Esports

Dos àrbitres de Lleida a Primera divisió

Dos àrbitres de Lleida a Primera divisió

Els àrbitres lleidatans Xavier Pons i Héctor Sarrat dirigiran la pròxima temporada partits de la Primera divisió, la màxima categoria del futbol sala espanyol, en la qual mai abans hi havia hagut col·legiats de Lleida.

Després de vuit temporades consecutives a Segona, on sempre han fet tàndem, ahir van conèixer la decisió de la Federació Espanyola d’ascendir-los de categoria, de forma que la pròxima campanya dirigiran partits del FC Barcelona, Inter Movistar i Pozo Múrcia, entre d’altres.

«És un somni fet realitat», van coincidir a assenyalar tots dos després de conèixer la notícia.

La passada temporada ja van ser dels col·legiats de Segona més destacats, tenint com a premi a la seua trajectòria poder arbitrar la fase d’ascens a Primera que es va disputar a Tenerife. Mesos després, la grossa els ha arribat en forma d’ascens, «una cosa que no ens esperàvem», reconeix Xavi Pons, de 40 anys, 14 dels quals al món de l’arbitratge.

Per a aquest professor de l’escola Comtes de Torregrossa d’ Alcarràs, arbitrar a Primera divisió «és el màxim». «Sempre penses que hi pots arribar, però ha sigut una sorpresa molt agradable. Ara que hi hem arribat, l’important és consolidar-nos a la categoria i el primer any serà complicat per l’adaptació», va assenyalar el lleidatà, que reconeix que «mediàticament el futbol sala ha canviat en els últims anys. S’ha convertit en el tercer esport en difusió després del futbol i el bàsquet», apunta.

Per la seua part, Héctor Sarrat, de 35 anys, dels quals 18 com a col·legiat, afició que compagina amb la seua feina de delineant a l’empresa CEMESA d’Alcarràs, considera que l’ascens «és una manera d’obrir el camí dels que vénen darrere. Intentarem ser el referent i consolidar-nos a la categoria», va assenyalar.

sorpresa

«És un somni fet realitat que no esperàvem», coincideixen a assenyalar els dos àrbitres

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.