L’incendi declarat aquesta tarda a Torrefeta i Florejacs (Segarra) manté actiu un front que afecta ja més de 1.800 hectàrees, principalment de terreny agrícola, segons les últimes dades dels Agents Rurals. El foc ha obligat Protecció Civil a ordenar el confinament a Agramunt, Artesa de Segre, Vilanova de l’Aguda, Guissona, Sanaüja, Torrefeta, Oliola, Cabanabona i Ponts. Es preveuen més confinaments. Al mateix temps, s’ha tallat la carretera C-14 entre Agramunt i Artesa de Segre.
Els Bombers treballen amb 33 vehicles terrestres, 10 dotacions aèries de comandament i extinció i 102 efectius amb presència del Grup d’Actuacions Forestals (GRAF), Grup Operatiu de Suport (GROS), Auxiliars d’Ofici Forestal (AOF), Grup d’Emergències Mèdiques (GEM), Equips de Prevenció Activa Forestal (EPAF) i bombers de parcs funcionaris i voluntaris.
A efectes de protecció de la població, s’han confinat 25.512 hectàrees per precaució a causa del comportament erràtic de l’incendi i l’espessa columna de fum, que ha format un pirocúmul de 14.000 metres d’altitud, un fenomen d’unes dimensions mai observades a Catalunya.

Pràcticament tota la superfície afectada es troba dins dels límits de l’Espai Natural Protegit, Valls del Sió-Llobregós, una zona d’elevat valor natural i paisatgístic. El Cos d’Agents Rurals ha activat els protocols d’investigació per determinar l’origen del foc i coordina l’afectació sobre els valors naturals protegits de l’espai.
Al mateix temps, l’incendi de Sanaüja, també a la Segarra, que s’havia donat per estabilitzat aquesta tarda, ha tornat a revifar i es considera de nou actiu. Segons els Agents Rurals, el foc afecta unes 40 hectàrees, en la seva majoria camps de conreu. Els Bombers treballen especialment els dos flancs amb 15 dotacions, incloent-hi 2 mitjans aeris, centrant els esforços en la zona forestal per evitar que s’estengui cap al Solsonès, on el potencial de propagació seria més elevat. Les flames es troben a uns 1.000 metres dels nuclis urbans, motiu pel qual s’havia decidit confinar Sanaüja i Ribelles per precaució. La revifada del foc manté la situació en evolució.
El fum i la cendra generats per aquests incendis han cobert de fum el cel de Ponent i arriben fins a la ciutat de Lleida, on es pot observar una notable presència de partícules en suspensió. Els serveis d’emergència mantenen actiu el dispositiu d’extinció i les recomanacions de precaució a la població mentre es continuen les tasques per contenir els focs.