Unes dos mil persones van participar durant el cap de setmana a Balaguer en la celebració de l’Harpia 2015, una recreació de la vida a la capital de la Noguera fa 700 anys que va concloure ahir amb exhibicions de falconeria i espectacles de carrer, entre els quals la representació de pastors amb cabres als carrers del mercat medieval.
Aquesta edició ha comptat amb mig centenar d’actes festius, i el recinte del mercat ha congregat prop de cent parades a la plaça del Mercadal i als carrers del centre històric de la ciutat que va ser capital de l’antic Comtat d’Urgell.
Les exhibicions de caça amb falcons, amb dos sessions al matí i a la tarda, van omplir de públic la plaça del Mercadal, mentre que la plaça del Pou va continuar acollint L’or de la comtessa, una activitat dedicada a la recerca d’or entre la terra extreta del llit del Segre.
La celebració al llarg de la jornada d’ahir va ser precedida, dissabte a la nit, per una recreació de l’arribada dels comtes Àlvar de Cabrera i Cecília de Foix a la ciutat, on van ser rebuts per les autoritats locals. Posteriorment es va celebrar el banquet de casament, un sopar medieval que va reunir aproximadament 300 comensals. Grups de recreació històrica participen en aquesta celebració.