El 60è Concurs de Vestits de Paper reuneix 51 participants i aposta pel talent emergent

REDACCIÓ / Lourdes Farré
Publicat: 
10-12-2024
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • El 60è Concurs de Vestits de Paper reuneix 51 participants i aposta pel talent emergent
    Peu de foto: 
    60è Concurs de Vestits de Paper al Teatre L’Amistat ©Ajuntament de Mollerussa

Aquest dissabte, dia 14, a les 10 de la nit, el Teatre L’Amistat de Mollerussa acollirà el 60è Concurs de Vestits de Paper, amb un total de 51 participants provinents de diverses regions d’Espanya i Catalunya. Segons han detallat aquest matí l’alcalde Marc Solsona i la responsable del Museu de Vestits de Paper, Mireia Caba, el certamen s’estructura en tres categories: Moda Actual (25 participants), Fantasia (16 participants) i Època (10 participants).

Aquest any, alguns dissenys prenen com a inspiració la natura i el canvi climàtic, fent una crida a la reflexió. A més, el premi Emergent’s, que fomenta el talent jove, comptarà amb 8 vestits confeccionats per 18 creadors menors de 30 anys. Aquesta aposta per les noves generacions consolida la continuïtat del concurs, que recentment ha estat declarat Bé Cultural d’Interès Local amb la voluntat de ser reconegut com a patrimoni immaterial per la UNESCO.

La gala serà conduïda per Ariadna Oltra, periodista i presentadora d’Els matins de 3CAT, i inclourà un repàs històric dels 60 anys del concurs, amb l’actuació de la cantant Raquel Parrondo al piano i una desfilada d’un disseny de la firma convidada Sita Murt, reproduït en paper per la modista d’Alguaire Carme Solà. El vestíbul del teatre exposarà una obra de l’artista Fèlix Lozal, centrada en la sostenibilitat a través del cartró.

Sita Murt dona suport al 60è Concurs de Vestits de Paper amb un disseny que serà reproduït en paper
Peu de foto: 
Disseny de Sita Murt ©Ajuntament de Mollerussa

El museu surt al carrer i al Castell del Remei

Tot i que les entrades per a la gala estan exhaurides, el públic podrà gaudir de l’exposició urbana al centre de Mollerussa amb una dotzena de vestits il·luminats en vitrines fins al 7 de gener. Paral·lelament, el Castell del Remei acull una mostra especial amb 35 vestits premiats, incloent peces inèdites de 1964 i 1969.

Premis i jurat de prestigi

El concurs repartirà 13.000 euros en premis, destacant el Didal d’Or, l’Agulla d’Or, el premi EMOZ i el premi Emergent’s, que reconeix el disseny innovador. Un jurat de gran prestigi, presidit per Montse Figueras, CEO de la firma igualadina Sita Murt, reconeguda pel seu enfocament contemporani i elegant en el disseny de peces, amb especial atenció al punt i la qualitat dels materials.

En el món del vestuari artístic i audiovisual, hi participa Mariona Mas, figurinista de cinema i televisió, col·laboradora habitual de TV3 i estilista en projectes com els programes Eufòria i Zènit o la sèrie El otro lado, de Movistar. La seva experiència s’estén també a la docència en prestigioses escoles de disseny.

Des de l’àmbit tècnic, destaca Míriam Rubio, patronista modelista amb més de 30 anys d’experiència en marques de renom com Massimo Dutti, Bimba i Lola i Uterqüe, així com Fèlix Lozal, creador barceloní conegut per les seves escultures i peces d’interiorisme fetes amb cartró ondulat, que destaquen per la seva sostenibilitat i resistència.

També formen part del jurat empresaris vinculats al món del paper i la moda, com Josep Maria Folch, gerent de l’única fàbrica d’agulles de l’Estat, Metal·lúrgica Folch, i Sílvia Corral, responsable de Silonpins, una empresa especialitzada en dissenys amb imperdibles i altres creacions personalitzades.

El jurat es completa amb Francisco Pavón, advocat, editor i director de la revista de moda Pasarela de Asfalto, distribuïda a Espanya i Bèlgica; i Felipe Moreno i Luis Fernando Jiménez, experts en la part artística i cultural de l’Escola-Museu EMOZ de Saragossa, especialitzats en tècniques del paper com l’origami.

Finalment, també hi col·laboren Teresa Cardona, tècnica del paper i membre de l’organització del concurs, i Mireia Caba, secretària del jurat i responsable del Museu de Vestits de Paper de Mollerussa.

Comparteix

També t'interessarà