Economia

El 84 per cent d’immigrants residents a Lleida vol marxar a causa de la crisi

El 84 per cent d'immigrants residents a Lleida vol marxar a causa de la crisi

El 83,8 per cent dels immigrants residents a les comarques de Lleida té la voluntat d’anar-se’n a un altre país a causa de la crisi, segons assenyala un estudi de la Universitat de Lleida (UdL), en el qual han col·laborat 320 persones immigrants. La voluntat de retorn al país d’origen se situa lleument per sobre de la tercera part dels enquestats (34,1%), mentre que el percentatge augmenta al 49,7 per cent respecte a la intenció d’anar-se’n a un altre país. L’estudi Els immigrants residents a les comarques de Lleida, elaborat pel Grup de Recerca i Anàlisi Social i Educativa de la UdL i dirigit pel sociòleg Jordi Garreta, conclou que l’impacte que està tenint la crisi econòmica es veu reflectit en aquestes respostes que anys enrere donaven valors inferiors, i en el fet que només l’11,3 per cent afirma que no té la intenció d’anar-se’n. «Els immigrants són els que han patit més la falta d’ocupació i les dificultats econòmiques són les que els empenyen a plantejar-se un canvi de país», afirma Garreta. «Tanmateix, la majoria resistirà al màxim, perquè ningú vol fer una segona migració, especialment quan els fills ja estan integrats aquí», afegeix. El percentatge de persones que diuen que no volen anar-se’n s’incrementa notablement en les poblacions mitjanes -un 16 per cent en localitats d’entre 1.001 i 20.000 habitants-, en comparació amb les que resideixen en poblacions més petites (un 7,1%) i les que viuen a Lleida ciutat (un 4,7%). El treball també posa de manifest que el 75,3 per cent dels enquestats afirma sentir-se integrat a la població on viu -un 45 per cent «molt» i un 30,3% «bastant»-, mentre que un 13,4 per cent diu que «poc» i només el 2,5 que «gens».
Les persones que treballen, puntualitza l’estudi, se senten més integrades que les que no ho fan i el grau d’integració varia segons el nombre d’habitants de la població.

crisi

El nombre d’immigrants residents a Lleida que volen deixar Ponent s’ha disparat per la crisi

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.