Societat

El Canal d’Urgell té 140 quilòmetres encara sense revestir

El Canal d’Urgell té 140 quilòmetres encara sense revestir

El Canal d’Urgell té uns 140 quilòmetres encara sense revestir per evitar fuites d’aigua. La majoria formen part del traçat de les quatre séquies principals del sistema. Així ho va afirmar ahir el president de la Comunitat de Regants, Ramon Carné, que va destacar projectes que es duen a terme com la millora del túnel de Montclar o les obres al llarg d’un quilòmetre del canal Auxiliar després d’enfonsar-se durant la campanya passada. En total hi han invertit uns cinc milions, dos més del que és habitual.

Quant a la pròxima campanya, Carné va destacar que hi ha prou reserves d’aigua als embassaments de Oliana i Rialb i que, malgrat la sequera, no s’avançaran dates i començarà a mitjans de març. El president del Canal d’Urgell va fer aquestes declaracions en la XVII Jornada Reg i Futur, que es va portar a terme al teatre L’Amistat de Mollerussa.

En la inauguració, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, va remarcar la importància del regadiu que ha convertit la zona en el “rebost de Catalunya” mentre que l’alcalde, Marc Solsona, va lamentar que la jornada no compti amb la presència de la màxima responsable d’Agricultura de la Generalitat.

En la jornada sobre canvi climàtic, el president de la Federació de Comunitats de Regants de l’Ebre (FEREBRO), César Trillo, va destacar que és necessari millorar l’eficiència de l’ús de l’aigua i modernitzar el reg però que sense l’ajuda de l’administració, l’agricultura està destinada a desaparèixer. “El desastre mediambiental més important que pot ocórrer és que l’agricultor desaparegui del món rural”, va sentenciar.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Societat

Vilanova de Bellpuig estrena un espai de record per a les pèrdues gestacionals

Laura Quintana · 2 nov. 2026
Societat

L’escola Ignasi Peraire guanyarà 1.800 m² de pati amb una obra de 113.900 euros

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Serra i dos vials de Mollerussa renovaran els paviments per 118.000 euros

Laura Quintana · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.