Un total de 29 carrosses i cinc comparses s’han inscrit fins al moment per desfilar al Carnaval de Lleida, malgrat que el termini d’inscripció està obert encara fins demà. De fet, l’any passat per aquestes dates s’hi havien inscrit el mateix nombre de carrosses i finalment van acabar sent 56 i 8 comparses, de manera que tot fa presagiar que el comportament d’aquest any serà similar.
El Carnaval, que se celebrarà de l’11 al 18 de febrer, tindrà el plat fort el dissabte 14 de febrer amb la Gran Rua que començarà a les 18.00 h al carrer de Santa Cecília i culminarà als Camps Elisis, seguint el mateix recorregut de l’edició anterior. Moments abans de l’inici de la rua (17.45 h) haurà tingut lloc la lectura del pregó de Carnaval a càrrec de Pau Pi.
Els actes del Carnaval començaran el dimecres 11 de febrer amb La secta dels Carnavalots, la rua dels alumnes de l’Aula Municipal de Teatre (18 h, des de l’Aula fins a la plaça de la Paeria). Continuaran el dijous 12 amb la preparació de la Tupina del Tupí (19 h, pl. Ricard Viñes), la Tupinada Popular (20 h, pl. Ricard Viñes) a càrrec de Cal Pijuan d’Artesa i la degustació del pastís de Carnaval, obra del Gremi de Forners (20 h, pl. Ricard Viñes). El divendres 13 tindrà lloc el concurs infantil de disfresses (18.00 hores al local de l’Associació de Veïns de Jaume I) i la Rua de Carnestoltes pel Centre Històric (18.00 h des de la plaça Sant Joan) que acabarà amb una xocolatada popular a la plaça Ereta. Posteriorment (19.00 h, rambla Doctora Castells) se celebrarà la divertida Marató de l’Ou. El diumenge 15 serà el torn de la Cursa de Llits, per a la qual fins ahir hi havia 4 inscrits (12.00 h, des de l’església de Sant Llorenç fins a la plaça de Sant Joan), que culminarà amb un vermut a la plaça Sant Joan. Finalment el dimecres 18 de febrer tindrà lloc l’Enterrament de la Sardina a partir de les 19 h davant de l’Auditori. D’altra banda, el cartell és obra d’Ismael Martínez, estudiant d’Il·lustració de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol de Lleida. L’edil de Cultura, Montse Parra, va destacar que esperen mantenir la participació dels anys anteriors.