Cultura

El centenari de Pedrolo presideix Cervera, Vila del Llibre

El centenari de Pedrolo presideix Cervera, Vila del Llibre

El centenari de Manuel de Pedrolo centrarà la tercera edició de Cervera, Vila del Llibre, que se celebrarà els dies 20 i 21 d’octubre. Destaca l’acte central a Sant Domènec que, sota el nom Redescobrir Pedrolo, combinaran cançons de Cesk Freixas i il·lustracions en viu de Marta Bellvehí amb lectures de l’escriptor per part de la seua filla Adelais, la comissària de l’Any Pedrolo, Anna Maria Villalonga i de l’estudiosa de l’escriptor Alba Pijuan.

La figura de Manuel de Pedrolo serà present als diversos espais del certamen, com a la Casa Razquin, amb l’obra de l’actor Xavier Hidalgo Univers Poètic; a Sant Joan amb l’obra de teatre Homes i no i la casa Aldabó amb l’escape room L’inspector fa tard com a exemple de la novel·la negra de l’escriptor de la Segarra i l’Urgell. Segons el director de Vila del Llibre, Enric Bono, “es tracta de donar a conèixer el Pedrolo més desconegut. O sigui, la seua obra poètica, dramatúrgica, la poesia visual o els articles. Així, la Vila del Llibre s’inspirarà en l’imaginari de Pedrolo amb exposicions, tallers, teatre i lectures».

Segons Bono, Cervera, Vila del Llibre és avui la referència a Catalunya d’aquest projecte, que també està present en tres poblacions més, i que a la tercera edició comptarà amb l’assistència rècord de quaranta editorials i més de setanta activitats en dos dies. La iniciativa es desenvolupa al carrer i plaça Major i més de mitja dotzena de cases senyorials com la Casa Duran, la Casa Razquin o la Casa Dalmases, entre d’altres.

Al centre del carrer s’instal·larà un gran aparador de la literatura editada arran del procés polític que viu Catalunya que obrirà les portes a debats sobre el tema. Una altra de les novetats és la dedicació de la Llibreria Salí a la literatura inclusiva amb treballs en braille i audiollibres. El públic infantil tindrà el seu espai a la plaça Major, amb propostes dissenyades per la cooperativa Abacus.

Pilarín Bayés, Rafel Nadal, Marta Alòs i Pep Coll, alguns autors

Entre els escriptors que estaran presents a Cervera els dies 20 i 21 d’octubre, val a destacar noms de la talla de Pilarín Bayés, Rafel Nadal, Bea Talegón, Ramon Cotarelo, Vicenç Llorca, Joan-Lluís Lluís, Roser Capdevila, Alejandro Palomas, Gemma Lienas, Pep Coll o Marta Alòs, entre d’altres. El projecte de Cervera, Vila del Llibre compta amb el suport dels comerços del carrer Major, el conservatori, el Museu Comarcal, l’associació d’Amics de la Música i també dels dos instituts de la capital de la Segarra. Segons va explicar l’edil de Cultura, Jaume Rosich, aquest projecte pretén revitalitzar el centre històric de la ciutat amb propostes culturals. 

Entre aquestes va destacar el projecte nascut a partir dels Encants de Llibre, que té les portes obertes tots els caps de setmana de l’any amb el suport de les entitats socials com Emaus Rural i Salut Mental Ondara Sió.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.